در کهگیلویه و بویراحمد؛

مدرسه ای که هنوز ساخته نشده، در آستانه تخریب است

نظارت‌های ضعیف در استان کهگیلویه و بویراحمد یک مدرسه ساخته نشده را در معرض نابودی و ویرانی قرار داده است.

به گزارش جهان صنعت نیوز: مدرسه‌ای که هنوز افتتاح نشده رو به ویرانی است مدرسه‌ای شهر سی سخت که در زلزله  بهمن ۹۹ تخریب شد مقرر شد با بودجه ای ۷۰ میلیارد تومانی در اسرع وقت ساخته و تجهیز و تحویل آموزش و پرورش شود.

در تاریخ ۱۰ اسفندماه و پس از بررسی دقیق و میدانی از مناطق زلزله‌زده، جلسه‌ای با حضور رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور و مسئولان استانی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد تا هرچه سریعتر کار بازسازی مدارس آسیب دیده آغاز شود. 

مدرسه شهید مطهری شهر سی سخت هم که در زلزله بهمن ۹۹ تخریب گردید قرار شد توسط سازمان نوسازی مدارس استان فارس ساخته، تجهیز و تحویل شود که  تقریبا در دومین سالگرد وقوع زلزله هستیم و دانش آموزان این مدرسه با پیموندن راهی طولانی به مدرسه ای در جنوب شهر می روند و تمام سختی راه را به جان می خرند به امید اینکه هر چه سریعتر در مدرسه جدید درس بخوانند.

مدرسه شهید مطهری که قرار بود پاییز ۱۴۰۱ تحویل داده شود ولی تا ۱۴ دی ماه هنوز تحویل داده نشده و بر اثر کم کاری و بی فکری پیمانکار مربوطه و نبود نظارت از سوی اداره نوسازی مدارس، ناودان‌های جای گذاری شده برای این مدرسه فقط به صورت نمادین اجرا شده و به وسیله لوله و شبکه به پایین هدایت نشده و برف و باران در همان ابتدای دیوار نفوذ کرده و تا پایین ساختمان رسیده که این آب با نفوذ در درون دیوار دچار یخ زدگی و باعث تخریب این سازه هم از داخل ساختمان و هم نمای بیرون ساختمان خواهد شد.

این بی‌توجهی علاوه بر هدر رفت بیت المال، دانش آموزان سی سخت را هم از نعمت داشتن مدرسه ای با ساختمان سالم و تجهیزات مناسب محروم خواهد کرد که می طلبد سازمان بازرسی و نوسازی مدارس به این مهم ورود کرده تا هر چه سریعتر جلوی این بی فکری و کم کاری گرفته شود./فارس

عمومی

شناسه : 320928
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا