لزوم تسریع در صدور سند برای اراضی کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی گفت : صدور سند برای اراضی کشاورزی ضامن تامین غذا برای نسل آینده است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، سید جواد ساداتی‌نژاد گفت: نبود سند کشاورزی باعث تغییر کاربری اراضی کشاورزی شده است و باید با صدور سند این تغییر کاربری را متوقف کنیم و از این میراث بین‌نسلی برای تامین غذای نسل آینده صیانت کنیم، زیرا تبدیل اراضی کشاورزی به باغ‌ویلا کشور را برای تامین غذا با چالش مواجه می‌کند.

وی اظهار کرد: دشت قزوین نماد کشاورزی هوشمند در کشور است، قزوین نیروی انسانی فکور دارد و عموم طرح‌ها در دولت از این استان شروع می‌شود به طوری که تولید و توزیع هوشمند نان، هوشمندسازی زنجیره تامین و توزیع اقلام اساسی از این استان آ‎غاز شده است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که کشاورز ایرانی برای دریافت تسهیلات باید ضامن کارمند داشته باشد در حالی که با صدور سند برای اراضی کشور مشکل وثیقه و ضمانت برای تولیدکننده برطرف خواهد شد, گفت کشاورز یک تولیدکننده است و با باقی تولیدکنندگان فرقی ندارد.

وی خاطر نشان کرد: نبود سند کشاورزی باعث تغییر کاربری اراضی کشاورزی شده است و باید با صدور سند این تغییر کاربری را متوقف کنیم و از این میراث بین‌نسلی برای تامین غذای نسل آینده صیانت کنیم، زیرا تبدیل اراضی کشاورزی به باغ ویلا کشور را برای تامین غذا با چالش مواجه می‌کند.

ساداتی‌نژاد عنوان کرد: غذا امروز ابزار قدرت است، امریکا ۴ درصد جمعیت دنیا را دارد، اما ۳۷ درصد از غذای جهان را تولید می‌کند بنابراین تولید غذا و حفظ اراضی کشاورزی اولویت ما در وزارت جهاد کشاورزی است، صدور سند کشاورزی با کاربری زراعی که غیرقابل تقسیم باشد. پس از این مرحله کار اصلی ما در یکپارچه سازی اراضی شروع خواهد شد.

کشاورزی
شناسه : 320998
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا