عضو کمیسیون برنامه و بودجه؛

باید قانون برنامه ششم برای بررسی بودجه ۱۴۰۱ تمدید شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه هنوز هیات رئیسه لایحه بودجه 1402 که از سوی دولت به مجلس ارسال شده را اعلام وصول نکرده است، گفت: با این شرایط ضرورت دارد قانون برنامه ششم حداقل 6 ماه تمدید شود.

به گزارش جهان صنعت نیوز، سید محمدرضا میرتاج‌الدینی در مورد اینکه سرنوشت لایحه بودجه ۱۴۰۲ که از سوی دولت به مجلس ارائه شده است،‌ به کجا رسید،‌ اظهار داشت: لایحه ارسالی بودجه دولت برای سال ۱۴۰۱ هنوز از سوی هیات رئیسه مجلس اعلام وصول نشده و در اختیار هیات رئیسه قرار دارد که حتی نمایندگان هم از آن خبر ندارند.

وی افزود: هیات رئیسه مجلس معتقد است ابتدا باید لایحه برنامه هفتم توسعه را تصویب کنند در حالی که هنوز لایحه برنامه هفتم آماده نشده است‌ و تدوین آن تا پایان سال طول می‌کشد و اگر هم لایحه برنامه به مجلس ارائه شود،‌ حداقل ۶ ماه برای تصویب آن زمان لازم است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مورد اینکه آیا نمی‌توان لایحه بودجه ۱۴۰۲ را بر اساس سیاست‌های کلی برنامه هفتم تدوین کرد؟ گفت: به نظر من مجلس راهی ندارد جز اینکه قانون برنامه ششم را به مدت حداقل ۶ ماه و یا یک سال تمدید کند، همان گونه که قبلا هم قانون برنامه ششم به پایان رسیده بود و تمدید شد و باید فعلا لایحه بودجه بر اساس سیاست‌های کلی برنامه هفتم و تمدید قانون برنامه ششم تمدید شود و قبل از سال، تکلیف بودجه دولت در سال آینده مشخص شود، سپس لایحه برنامه هفتم در فرصت مناسب به مجلس ارائه شود و با بررسی دقیق به تصویب برسد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی‌ گفت: به نظر من هیات رئیسه مجلس باید هرچه سریع‌تر لایحه بودجه دولت را اعلام وصول‌ و تکلیف کشور را روشن کند،‌ چون قرار بود بر اساس قانون داخلی مجلس، دولت تا ۱۵ آذر لایحه بودجه را ارائه کند و اکنون این لایحه از سوی دولت به مجلس ارائه شده است و در حال حاضر هم از برنامه زمان‌بندی بررسی بودجه سال آینده عقب هستیم.

وی تأکید کرد: در این زمینه به هیات رئیسه مجلس تذکر لازم را می‌دهیم.

اقتصاد کلان
شناسه : 321298
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا