مطالعه ای مطرح کرد؛

میزان موثر بودن واکسن آنفولانزا

بر اساس مطالعه‌ای که در ۱۲ دسامبر به صورت آنلاین در خصوص بیماری‌های عفونی بالینی منتشر شده است ، برای فصل آنفولانزای ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲، واکسن‌های آنفولانزا ۳۶ درصد در برابر بیماری‌های مرتبط با آنفولانزای (A(H۳N۲ مؤثر بودند.

به گزارش جهان صنعت نیوز دکتر اشلی ام پرایس، از مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا در آتلانتا ، اثربخشی واکسن آنفولانزا را در برابر بیماری حاد سرپایی تایید شده آزمایشگاهی ناشی از ویروس آنفولانزای A در بین بیماران ۶ ماهه و بالاتر از اکتبر ۲۰۲۱ تا آوریل ۲۰۲۲ تخمین زدند.

داوطلبانی که آزمایش آن‌ها برای سندرم حاد تنفسی شدید کروناویروس ۲ (SARS-CoV-۲) مثبت بود، به دلیل ارتباط قوی بین آنفولانزا و واکسیناسیون SARS-CoV-۲ حذف شدند.

به طور کلی ۴۶۸ (یعنی ۷ درصد) از ۶۲۶۰ شرکت‌کنندگان برای آنفولانزا مثبت بودند ، از جمله ۹۴ درصد آن‌ها برای آنفلوانزایA (H۳N۲) مثبت بودند.

محققان دریافتند که تمام ۲۰۶ ویروس آنفولانزای(A(H3H2که توالی یابی شده اند متعلق به گروه ژنتیکی ۳C.۲a۱b زیرشاخه ۲a.۲ هستند که دارای تفاوت‌های آنتی ژنی با جزء واکسن فصل ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ واکسن آنفولانزای (A(H3H2 است که به آن تعلق دارد.

۳C.۲a۱b زیرشاخه ۲a.۱. در تجزیه و تحلیل اثربخشی واکسن آنفلوآنزا در بین ۴۳۱۲ بیمار ، ۵۷ درصد در برابر آنفولانزا واکسینه شده بودند.

برای تمام سنین ، اثربخشی واکسن در برابر آنفولانزای (A(H3H2 به طور کلی ۳۶ درصد بود.

 واکسیناسیون آنفولانزا در سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ بیماری حاد تنفسی سرپایی همراه با سرفه ناشی از ویروس‌های آنفولانزای (A (H۳N۲را تقریباً یک سوم کاهش داد./ باشگاه خبرنگاران جوان

عمومی
شناسه : 321486
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا