مدیرعامل شرکت آب یزد؛

انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی رقم خورد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد با اشاره به ارزیابی انجام شده و فراخوان برای جذب سرمایه گذاران بزرگ برای اجرای این پروژه عنوان کرد: این پروژه ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد و بخش خصوصی باید پای کار می آمد.

به گزارش جهان صنعت نیوز وی تاکید کرد: بالغ بر ۲۰ جلسه در تهران و یزد با استانداران قبلی و فعلی برگزار شد اما چون حجم سرمایه گذاری بالا بود، به جمع بندی نهایی نرسیدیم اما در نهایت پیگیری های استاندار یزد از طریق هیئت دولت منجر به این شد که اعتباری از محل منافع معادن استان به این پروژه اختصاص یابد و این پروژه به تایید دولت رسید با پیگیری های بسیار قرار است در سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به استان یزد، کلنگ زنی شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد یادآور شد: این پروژه اکنون به یک پروژه جمعی برای مجموع معادن استان تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه این پروژه به سرمایه ای بین ۱۳۰ تا ۱۵۰ هزار میلیارد تومان نیاز دارد، اظهار داشت: احداث سه واحد آب شیرین کن در بندرعباس هر کدام به ظرفیت ۲۰۰ هزار مترمکعب در شبانه روز، ۸۰۰ کیلومتر شبکه آبرسانی و ایستگاه های پمپاژ از مختصات این پروژه اثربخش است.

جوادیان زاده با بیان اینکه در فلات مرکزی ایران نیروی کار بسیار خوبی داریم، عنوان کرد: تامین آب در فلات مرکزی ایران می تواند رونق خوبی برای اشتغال هم برای صنعت و هم کشاورزی پربازده باشد.

وی تصریح کرد: اولویت آب اختصاصی از خط انتقال خلیج فارس به یزد به ترتیب تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی پربازده است./ مهر

عمومی
شناسه : 321582
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا