کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی؛

آخرین وضعیت جوی جاده‌های کشور

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از بارش برف و باران در جاده‌های هشت استان کشور خبر داد و اعلام کرد که ترددهای جاده‌ای در شبانه‌روز گذشته ۵.۳ درصد افزایش داشته است.

به گزارش جهان صنعت نیوز: سرهنگ احمد شیرانی درباره آخرین وضعیت جوی جاده‌های کشور گفت: برابر آخرین گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی در سراسر کشور در حال حاضر شاهد بارش برف در برخی از محورهای استان‌های آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان و اردبیل هستیم. همچنین در برخی از محورهای استان‌های ایلام، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و مازندران نیز بارش باران گزارش شده است.


وی با بیان اینکه در شرایط بارش برف و باران توصیه می‌شود که رانندگان از انجام سفرهای غیرضروری پرهیز کنند، گفت: در شرایط زمستانی لازم است که رانندگان حتما تجهیزات زمستانی و به خصوص زنجیرچرخ به همراه داشته باشند و از آن در جاده‌ها و گردنه‌های برفگیر استفاده کنند. پربودن باک خودرو در آغاز سفر و همراه داشتن موادغذایی کافی و لباس گرم نیز از دیگر مواردی است که برای سفر در ایام زمستان توصیه می‌شود. در حین رانندگی به هنگام بارش برف و باران نیز رانندگی با سرعت مطمئنه، رعایت فاصله طولی و پرهیز از سرعت و سبقت غیرمجاز هشدار همیشگی پلیس به رانندگان است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا به وضعیت ترافیکی جاده‌ها نیز اشاره کرد و گفت: تردد در تمامی جاده‌های کشور به شکل روان در حال انجام است و تنها در محور قزوین – کرج محدوده پل فردیس شاهد ترافیک پرحجم هستیم.

شیرانی درباره محورهای دارای ممنوعیت تردد نیز گفت: محور قدیم خرم آباد – پلدختر تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین آزادراه خرم آباد – پل زال و محور خرم آباد – کوهدشت انجام می‌شود. همچنین محورهای ریگان – ایرانشهر، پونل – خلخال، جاسک – بشاگرد، شمشک به دیزین و فنوج – اسپکه نیز تا اطلاع بعدی مسدود است.

وی درباره میزان ترددهای جاده‌ای نیز گفت: براساس اطلاعات دریافتی از سامانه‌های ترددشمار در شبانه‌روز گذشته تردد در محورهای برون‌شهری ، نسبت به روز قبل ۵.۳ درصد افزایش داشته است. ساعات اوج تردد نیز بین ساعات ۱۶ تا ۱۷ و کمترین ساعات تردد نیز بین ساعات سه تا چهار بوده است. بیشترین تردد نیز به ترتیب از محورهای آزادراه کرج – تهران، آزادراه کرج – قزوین، آزادراه قزوین – کرج، آزادراه تهران – کرج و  آزادراه ساوه – تهران انجام شده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با اعلام شماره ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که پیش از شروع سفر حتما با این شماره تماس بگیرند و با اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ها و نیز محورهای دارای انسداد و محدودیت ترافیکی، مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای انجام سفرهای خود انتخاب کنند.

 

عمومی
شناسه : 321593
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا