قیمت جهانی طلا امروز ۱۸ دی ۱۴۰۱؛

طلا در مسیر رسیدن به بالاترین رکورد در سال جاری

جورجیوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول، انتظار دارد که یک سوم اقتصاد جهان در سال جاری در رکود باشد و این می‌تواند طلا را تقویت کند.

به گزارش جهان صنعت نیوز: طلا اخیراً به بالاترین قیمت خود در نزدیک به هفت ماه گذشته رسیده است و انتظارات را تقویت می‌کند که این فلز گرانبها در مسیر رسیدن به بالاترین رکورد در سال جاری است.


ادموند موی در ایالات‌متحده اظهار کرد: طلا از نوامبر تا پایان سال گذشته به میزان قابل توجهی حدود ۲۰۰ دلار در هر اونس افزایش یافت و این روند در چند روز اول ژانویه ۲۰۲۳ ادامه یافت.

قیمت‌ طلا در نوامبر ۷.۳ درصد و در دسامبر ۳.۸ درصد افزایش داشتند. قدرت نسبی دلار آمریکا و نرخ‌های بهره بالاتر طلا را تحت فشار قرار داده است. موی افزود: دلار از ماه نوامبر ضعیف شده و افزایش نرخ بهره فدرال رزرو به سمت تعدیل آغاز شده است که باعث شد طلا حرکت صعودی خود را آغاز کند.

او می‌گوید چه یک فرود نرم یا سخت برای اقتصاد ایالات‌متحده در سال جاری وجود داشته باشد، اقتصاد جهانی در حال شکل‌گیری است که سال بدتری نسبت به سال گذشته داشته باشد و طلا معمولاً در زمان رکود، تورم بالا یا عدم اطمینان اقتصادی افزایش می‌یابد.

بر اساس گزارش مارکت واچ، کریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول، در مصاحبه اخیرگفت که صندوق بین‌المللی پول انتظار دارد امسال یک سوم اقتصاد جهان در رکود باشد.

موی بر اساس تجربه خود به عنوان مدیر ضرابخانه ایالات‌متحده در طول بحران مالی ۲۰۰۸ تا۲۰۰۹، معتقد است که نشانه‌ها حاکی از افزایش قیمت طلا در سال جاری است و او تعجب نخواهد کرد اگر طلا رکوردهای جدیدی را ثبت کند و به بالای ۲۱۰۰ دلار یا بیشتر برسد. برخی از پیش‌بینی‌های بازار، قیمت‌هایی را تا ۳۰۰۰ دلار در هر اونس ذکر می‌کنند.

طلا و ارز
شناسه : 321646
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا