نماینده پناهندگان سازمان ملل متحد؛

بر اثر جنگ اوکراین ۷.۹ میلیون نفر از این کشور فرار کرده اند

سازمان ملل اعلام کرد که جنگ روسیه علیه اوکراین منجر به بزرگترین جنبش پناهجویان در دنیا از زمان جنگ جهانی دوم شده است.

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از سایت رادیو آلمان ، بر اساس اطلاعات سازمان ملل، جنگ روسیه در کشور همسایه اوکراین یکی از بزرگترین جنبش های پناهجویان از زمان جنگ جهانی دوم را به وجود آورده است.

کاترینا لامپ، نماینده کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در آلمان در این باره گفت: بر اثر این جنگ بیش از ۷.۹ میلیون نفر از اوکراین فرار کرده اند و ۵.۹ میلیون نفر دیگر در داخل کشور پناهنده شده اند.

بر این اساس این بیش از یک سوم کل جمعیت این کشور است . تعداد زیادی پناهنده هم تنها مجبور به فرار از سوریه شده اند، اما اینجا در دوازدهمین سال جنگ، ۶.۸ میلیون پناهنده و تقریبا ۷ میلیون آواره داخلی وجود دارد.

“کاترینا لامپ”، نماینده کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در آلمان، آلمان را کشوری مهم برای حمایت از پناهندگان، کمک کننده قابل اعتماد و کشور میزبان بزرگ توصیف کرد. به گفته وی در سال ۲۰۲۲، آلمان بزرگترین حمایت مالی خود را تا به امروز انجام داد و با ۵۰۷ میلیون یورو از این آژانس حمایت کرد. این امر باعث می شود آلمان پس از ایالات متحده آمریکا دومین کمک کننده بزرگ جهان در این زمینه باشد. لامپ گفت:به لطف این پول، ما می توانیم به پناهندگان کمک کنیم تا امنیت و حفاظت را پیدا کنند و به طرق مختلف از آنها حمایت کنیم./ تسنیم

عمومی
شناسه : 321916
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا