کانال سوئز باز شد؟
آژانس کشتیرانی لث Leth گزارش داد که یک کشتی کانتینری که صبح روز دوشنبه در کانال سوئز به گل نشسته بود دوباره شناور شد.
به گزارش جهان صنعت نیوز، به نقل از راشاتودی، آژانس کشتیرانی لث Leth گزارش داد که یک کشتی کانتینری که صبح روز دوشنبه در کانال سوئز به گل نشسته بود دوباره شناور شد.
آژانس لث که به کشتیهای عبوری از این آبراه حیاتی اروپا و آسیا خدمات رسانی میکند، اعلام کرد که یدککشها توانستند کشتی “مای گلوری” MV Glory را که با پرچم جزایر مارشال در حرکت است، دوباره شناور کنند.
این اپراتور کانال سوئز در حساب توییتری خود نوشت: گلوری توسط یدک کش های اداره کانال سوئز دوباره شناور شد. ۲۱ کشتی که به سمت جنوب حرکت می کنند، ترانزیت خود را آغاز می کنند/از سر می گیرند. فقط تاخیرهای جزئی انتظار می رود.
این حادثه کمتر از دو سال پس از آن رخ میدهد که این مسیر تجاری مهم به مدت شش روز توسط یکی از بزرگترین کشتیهای کانتینری جهان به نام اور گیون Ever Given مسدود شد. این حادثه باعث گیر افتادن صدها کشتی شد و بنا به گزارشها به ازای هر روز توقف، ۹ میلیارد دلار از تجارت جهانی کاست.
کشتی MV Glory با طول ۲۲۵ متر دارای وزن ۱۶۲۸۰۴ تن است. وزن کشتی ۴۰۰ متری Ever Given حدود ۱۸۱۰۹۷ تن بود، به این معنی که کشتی MV Glory اگر بارگیری کامل داشته باشد، به حدود ۸۹ درصد از وزن کشتی غول پیکری میرسد که در مارس ۲۰۲۱ کانال سوئز را مسدود کرد.
به گفته لث، در آن زمان، کشتی Ever Given این مسیر را با طول خود بسته بود در حالی که کشتی MV Glory هنگام پیوستن به کاروان جنوب در نزدیکی منطقه القنطره به گل نشست.
لینک کوتاه :