کلاهبرداری به روش مدرن

فردی که از طریق رسید ساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد دستگیر شد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، فرمانده انتظامی نوشهر در تشریح جزئیات این خبر گفت طی مراجعه فردی به پلیس فتا مبنی بر اینکه مورد کلاهبرداری اینترنتی قرار گرفته است رسیدگی به این موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

سرهنگ اکبر درویشی افزود: خریداران که ۲ نفر بودند با ارائه یک رسید بانکی در تلفن همراه خود که نشان میداده پول به حساب شکی واریز شده است مدعی میشدند که وجه کالا را به حساب فروشنده واریز کرده و در نهایت کالای مورد نظر را دریافت میکردند، ولی پس از گذشت چند ساعت شاکی متوجه میشد که پولی به حسابش واریز نشده است.

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر بیان داشت: برابر اظهارات شاکی و بررسی‌های فنی به عمل آمده مشخص شد متهمان از طریق اپلیکیشن رسید ساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از مالباخته کرده اند.

سرهنگ درویشی ادامه داد: با اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی صورت، گرفته یکی از متهمان شناسایی و با هماهنگی قضائی متهم دستگیر و مورد بازجویی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه متهم در مواجهه با ادله و مستندات لب به اعتراف ۱۰ فقره جرم انتسابی به ارزش ریالی بیش دو میلیارد و هشتصد میلیون ریال، گشود افزود: در این رابطه یک همدست خود را نیز معرفی که تحت تعقیب قرار داد.

فربمانده انتظامی شهرستان نوشهر با بیان اینکه شهروندان باید سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را همواره فعال کنند تا با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند گفت: مردم هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت مواجهه با موارد مشکوک موضوع را سریعاً از طریق وبسایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در ارتباط بگذارند.

عمومی
شناسه : 322474
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا