صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد؛

آخرین مهلت ثبت نام بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری

مهلت ثبت نام اینترنتی «بیمه تکمیلی عمر و حادثه صبا» برای بازنشستگان کشوری که پیش از این و یک مرتبه تمدید شده بود، پس فردا، یکشنبه (۲۵ دی ماه) به پایان می‌رسد.

به گزارش جهان صنعت نیوز:  محمود مرتضایی فرد،  مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری درباره جزئیات این طرح گفت: طرح بیمه تکمیلی عمر و حادثه صبا که با مشارکت شرکت بیمه ملت ارائه می شود از جمله طرح‌های بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری است که برای تمامی بازنشستگان و وظیفه بگیران تحت پوشش این صندوق که خالص حقوق دریافتی آنها بیش از ۱.۵ میلیون تومان باشد، قابل اجراست.


ثبت نام این طرح به صورت اینترنتی از طریق درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی به نشانی sabasrm.ir  و در قالب سه پوشش طلایی، نقره‌ای و برنزی برای متقاضیان قابل انجام است. حق بیمه‌ای که از حقوق بازنشستگان متقاضی به صورت ماهانه و برای هر فرد بیمه شده کسر می‌شود به ترتیب برای طرح طلایی ۵۵هزار تومان، نقره‌ای ۳۳هزار تومان و برای طرح برنزی نیز ۲۲هزار تومان به صورت ماهانه خواهد بود.

به گفته مرتضایی فرد، در طرح طلایی،  پوشش غرامت فوت به علت غیرحادثه ۵۰ میلیون تومان و برای غرامت فوت به علت حادثه ۱۰۰ میلیون تومان است. همچنین غرامت روزانه بستری در مراکز درمانی مجاز در اثر حادثه ۱۰۰ هزار تومان تعیین شده است.  در طرح نقره‌ای نیز پوشش غرامت فوت به علت غیرحادثه ۳۰ میلیون تومان و برای غرامت فوت به علت حادثه ۶۰ میلیون تومان است و غرامت روزانه بستری در مراکز درمانی مجاز در اثر حادثه نیز ۷۵ هزار تومان تعیین شده است.

همچنین در طرح برنزی بیمه تکمیلی عمر و حادثه صبا پوشش غرامت فوت به علت غیرحادثه ۲۰ میلیون تومان و برای غرامت فوت به علت حادثه ۴۰ میلیون تومان بوده و غرامت روزانه بستری درمراکز درمانی مجاز در اثرحادثه ۵۰ هزار تومان است.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه در این طرح، پوشش بیمه آتش‌سوزی شامل آتش سوزی، صاعقه، انفجار، سیل و زلزله برای بیمه شده اصلی به صورت رایگان فعال خواهد شد گفت: این پوشش‌ها برای ساختمان و تاسیسات و اثاثیه و دکور منزل در طرح‌های سه گانه طلایی، نقره‌ای و برنزی به ترتیب ۱۰۰، ۶۰ و ۴۰ میلیون تومان تعیین شده است.

شرایط ثبت‌نام: 

– ثبت‌نام برای بازنشستگان و وظیفه‌بگیران کشوری با حقوقِ خالصِ دریافتی بیش از « ۱.۵ میلیون تومان» امکان‌پذیر است.

– متقاضیان می‌توانند از ۱۳ آذر لغایت ۲۵ دی ماه ۱۴۰۱ نسبت به ثبت‌نام و انتخاب طرح بیمه‌ای اقدام کنند.

– ثبت‌نام و خرید بیمه‌نامه کاملا اختیاری است.

– این قرارداد بدون سقف سنی است.

– بازنشستگان می‌توانند علاوه بر بیمه کردن خود، افراد تحت تکفل اعم از همسر (بدون سقف سنی) و سایر منتسبین (فرزند، برادر، خواهر، پدر و مادر تا سقف ۵۰ سال سن) را نیز بیمه کرده و با تکمیل اطلاعات هویتی و انتخاب طرح مربوطه موافقت خود را با پرداخت حق بیمه اعلام کنند.

– موظفین حقوق‌بگیر مشترک صندوق بازنشستگی نیز در صورت تمایل می‌توانند از این طرح استفاده کنند.

– متقاضیان در هنگام ثبت‌نام باید ذی‌نفع خود را جهت دریافت غرامت اعلام کنند؛ در غیر این‌صورت پرداخت غرامت بر اساس برگه انحصار وراثت انجام می‌شود.

– چنانچه فردی در بازه زمانی ثبت‌نام (قبل از شروع قرارداد) فوت کند، مشمول بیمه تکمیلی عمر و حادثه صبا نیست.

– متقاضیانی که طبق مستندات قانون مدیریت خدمات کشوری، اعاده به خدمت شده‌اند و در دستگاه‌های دولتی به‌عنوان شاغل در حال خدمت هستند، باتوجه به اینکه پرونده بازنشستگی آنها راکد شده است، در صورتی که در زمان بازنشستگی از انواع بیمه‌های بیمه ملت استفاده  کرده‌اند باید نسبت به تسویه بیمه‌نامه‌های خود اقدام کنند.

بانک و بیمه
شناسه : 323212
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا