یک کاربر مدعی شد؛

اطلاعات شخصی ۲۰۰ میلیون کاربر توییتر لو رفت

توییتر بر سر درز داده هایی که احتمالا اطلاعات شخصی بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر را در معرض افشا قرار داده است، هدف یک شکایت قرار گرفت.

به گزارش جهان صنعت نیوز:  استفن گربر، ساکن ایالت نیویورک، مدعی شد اطلاعات شخصی او در میان انبوهی از اطلاعاتی بوده است که در فاصله سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ به دست هکرها افتاده است.


وی روز جمعه در دادگاه فدرال سانفرانسیسکو شکایتی تنظیم کرد و خواستار آن شد که این شکایت برای همه افرادی که اطلاعات شخصی شان درز پیدا کرده است، به عنوان یک شکایت گروهی مورد رسیدگی قرار گیرد.

این شهروند آمریکایی، ایراد رابط کاربری برنامه نویسی اپلیکیشن توییتر را عامل دسترسی هکرها به اطلاعات‌شخصی کاربران این پلتفرم شبکه اجتماعی شامل نام کاربری، نشانی ایمیل و شماره تلفن می داند.

یک کاربر ناشناس در ژانویه در سایت هکری بریچ فوروم، دیتابیسی را منتشر کرد که مدعی بود حاوی اطلاعات شخصی صدها میلیون کاربر توییتر است. توییتر در یک پست وبلاگ اعلام کرد هیچ شواهدی وجود ندارد که اطلاعات فروش رفته در اینترنت با بهره برداری از آسیب پذیری سیستمهای توییتر به دست آمده است و اطلاعات منتشر شده، احتمالا مجموعه ای از اطلاعاتی است که پیش از این از طریق منابع مختلف، قابل دسترس شده بود.

گربر مدعی است که توییتر ظاهرا سرش را زیر خاک کرده است و می گوید ممکن است این شرکت تلاش کرده باشد وسعت این درز اطلاعات را پنهان کند. وی در ادامه افزود: توییتر تا به امروز به شکل غیرقابل توضیحی در مطلع کردن قربانیان این آسیب پذیری خاص رابط کاربری برنامه نویسی اپلیکیشن، کوتاهی کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، گربر خواستار صدور حکمی برای توییتر و ملزم کردن این شرکت به استخدام حسابرسان امنیتی برای تست و بررسی سیستمهایش و پیاده سازی و داشتن برنامه امنیتی برای حمایت از محرمانگی کاربرانش و همچنین پرداخت خسارت مالی نامشخصی شده که احتمالا بالاتر از پنج میلیون دلار است.

توییتر که واحد روابط عمومی ندارد، در این باره اظهارنظر نکرد.

دانش و فناوری
شناسه : 323429
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا