واکنش بازار ارز به حراج سکه در بورس کالا؛

قیمت دلار امروز ۲۴ دی ۱۴۰۱/ دلار ثابت ماند

فضای بازار ارز امروز آرام بود. قیمت دلار در شروع و پایان معاملات بدون تغییر ماند و حجم خرید و فروش ها در حداقل میزان خود انجام شد. فعالان بازار می گوید که عرضه سکه در بورس کالا فرمان توقف رشد قیمت دلار را بازار داده است. برخی نیز به سفر اخیر رئیس بانک مرکزی به امارات اشاره می کنند و می گویند کاهش محدوده نوسان درهم در پی این سفر روند خرید و فروش های بازار را تحت تاثیر خود قرار داده است.

به گزارش جهان صنعت نیوز؛ بازار ارز معاملات امروز خود را در نرخ نزدیک به ۴۱ هزار تومان آغاز کرد، نرخی که در مقایسه با قیمت پایانی هفته گذشته تغییری نداشت. هرچند در ساعاتی از روز دلار توانست کانال ۴۱ هزار تومانی را نیز به خود ببیند اما این ارز خارجی معاملات خود را با نرخ ابتدای روز به پایان رساند. به نظر می رسد بازار ارز امروز نظاره گر سیاست جدید بانک مرکزی بوده است.

طبق وعده اخیر بانک مرکزی، امروز ۵۰۰ هزار ربع سکه در بورس کالا عرضه شد. هرچند تصور می شد که این موضوع می تواند قیمت دلار را پایین بکشد اما واکنش این ارز خارجی به عرضه سکه در معاملات بورس کالا عدم تغییر قیمت بود. با این حال حراج سکه با کاهش قیمت ربع سکه همراه شد و در محدوده ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد. این نرخ نسبت به عصر پنجشنبه هفته گذشته تقریبا ۲۰۰ هزار تومان کاهش داشت.

کارشناسان می گویند که هرچند دلار واکنش مستقیمی به این سیاست نشان نداده اما معامله گران به دلیل تاثیرات احتمالی حراج سکه بر نرخ ارز تمایلی به خرید و فروش ارز در حجم بالا ندارند.

به نظر می رسد که برخوردهای انتظامی با معامله گران نیز توانسته به فریز شدن قیمت دلار کمک کند. دادستان کل کشور اعلام کرده که روند دستگیری اخلال گران بازار ارز ادامه دارد و این مساله نیز باعث افزایش احتیاط خریداران و فروشندگان ارز شده است. ناگفته نماند که از نگاه برخی، مردم دیگر نقدینگی کافی برای حضور پررنگ در بازار ارز ندارند و درنتیجه قدرت نیروهای افزایشی بازار ارز کاهش یافته است.  

طلا و ارز

شناسه : 323568
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا