پلیس فتا کهگیلویه؛

رواج اجاره کارت بانکی در مدارس

محمد رضایی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران از اقدام به ارسال طرح پویش سراسری کودکان سایبری توسط پلیس فتای فراجا در سراسر کشور خبر داد و افزود: این طرح برای آگاه سازی خانواده‌ها نیاز به همگانی تمامی نهادهای اداری، دولتی و خصوصی دارد.

  به گزارش جهان صنعت نیوز، محمد رضایی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران از اقدام به ارسال طرح پویش سراسری کودکان سایبری توسط پلیس فتای فراجا در سراسر کشور خبر داد و افزود: این طرح برای آگاه سازی خانواده‌ها نیاز به همگانی تمامی نهادهای اداری، دولتی و خصوصی دارد.

وی با اشاره به تهدیدات فضای مجازی و سایبری برای کودکان، تصریح کرد: کودکان برای ارتقا در بازی‌های رایانه‌ای و موبایلی، اطلاعات حساس از جمله نام کاربری و رمز عبور ایمیل خود یا والدینشان را در اختیار دوستان و یا افراد غریبه قرار می‌دهند که ممکن است از سوی مجرمان مورد تهدید یا اخاذی قرار گیرند.

وی تصریح کرد: والدین باید زمان مشخصی را با نظارت خود برای استفاده کودکان از اینترنت و فضای مجازی تعیین کنند.

رئیس پلیس فتای شهرستان کهگیلویه با اشاره به طرفداران زیاد بازی‌های آنلاین بین کاربران گفت: کودکان زمان زیادی را صرف انجام این بازی‌ها می‌کنند و یکی از آسیب‌های بازی‌های آنلاین، نمایش صحنه‌های ترسناک و دلهره آور توأم با خشونت است که به مرور زمان منجر به وارد شدن تأثیرات منفی بر روحیه و شخصیت کودکان می‌شود.

رضایی تاکید کرد: والدین برای جلوگیری از مشکلات روحی و روانی بازی‌های آنلاین، بازی‌های متناسب با روحیه و شرایط سنی کودکان بر روی گوشی آن‌ها نصب کنند.

وی اجاره کارت‌های بانکی را یادآور شد و با بیان اینکه اطلاعات این کارت به منزله هویت خصوصی فرد است، گفت: متأسفانه اجاره کارت‌های بانکی در سطح مدارس شهرستان کهگیلویه رواج پیدا کرده و افراد با این کار هویت خود را می‌فروشند.

رضایی اجاره دادن کارت‌های بانکی را کلاهبرداری دانست و افزود: این موضوع متأسفانه در بخش قلعه رئیسی بشدت در حال گسترش است.

رضایی فضای مجازی را شمشیر دولبه عنوان و بیان کرد: علاوه بر مزایای آن، خطرات جبران ناپذیری برا کودکان به همراه دارد.

وی خاطرنشان کرد: بحث قمار و بازی‌های آنلاین در شهر لنده زیاد است که شهروندان باید با آگاهی از خطرات این قمارها، در دام شیادان نیفتند./ مهر

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 323932
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا