جهان صنعت نیوز گزارش می‌دهد؛

پیش بینی قیمت دلار امروز ۲۶ دی ۱۴۰۱ / زمستان فرزینی در بازار ارز

فضای بازار در معاملات روز گذشته ساکت و آرام بود و حضور کمرنگ معامله گران در بازار تاثیر کاهشی بر حجم خرید و فروشها داشت. اگرچه تعطیلی بازارهای رسمی ارز یکی از دلایل فریز شدن قیمت دلار در معاملات روز گذشته بود اما کارشناسان استدلال می کنند که کشف قیمت در بازار ارتباط مستقیمی با سطح مداخلات بانک مرکزی و تاکتیکهای ارزی بازارساز دارد.

به گزارش جهان صنعت نیوز؛ دلار دیروز هم از افزایش قیمت بازماند و نرخ روزهای قبلی خود را دنبال کرد. بررسی ها نشان می دهد که اسکناس آمریکایی در پایان معاملات دیروز ۴۰ هزار و ۹۵۰ تومان قیمت داشت. بازار ارز کشورهای همسایه نیز در این چند روز نوسان زیادی نداشته و به نظر می رسد این مساله یکی از عوامل تعیین کننده قیمت ارز در بازار داخلی بوده است.

برخی می گویند که فضای نیمه تعطیل بازار در روز یکشنبه باعث شد که حضور معامله گران در بازار بسیار کمرنگ باشد. برخی نیز می گویند که بازار هنوز چشم انتظار اقدامات جدید بازارساز است. طی چند وقت اخیر رئیس بانک مرکزی از سیاست تثبیت نرخ ارز خبر داده و گفته که این سیاست می تواند به مدیریت نرخ ارز در بازار کمک کند.

هرچند رویکرد ارزی محمدرضا فرزین موجی از انتقادات را به همراه داشته اما وی در تازه ترین اظهارات خود نیز گفته «همانطور که قبلا هم بیان شده در سامانه نیما میانگین نرخ ارز ۲۸,۵۰۰ تومان را مبنای خرید و فروش ارز گذاشته ایم، همینطور در نیمه اول بهمن‌ماه بازار مبادله ارز و طلا را هم افتتاح می‌کنیم تا در این بازار بقیه نیازهای خدماتی – ارزی مردم تامین شود. به سمتی حرکت می‌کنیم که تمام نیازهای ارزی رسمی و بانکی در بازار مبادله و سامانه نیما تامین شود».

برخی می گویند که اظهارات رئیس بانک مرکزی بر موضوع مداخله در بازار ارز صحه می گذارد. از نگاه آنان، سیاست گذار از یک سو با ارزپاشی و عرضه ارز بین متقاضیان افسار بازار را در دست گرفته و از سوی دیگر با انجام اقدامات جانبی تلاش می کند حجم تقاضای ارز را متاثر کند. عرضه سکه بورسی یکی از این اقدامات است که به نظر می رسد با هدف اثرگذاری بر قیمت ارز اجرایی شده است.

به نظر می رسد فضای معاملات امروز بازار نیز با تغییر چندانی همراه نشود. نیمه تعطیل شدن بازار رسمی ارز در این روزهای سرد و بی خبری از مسائل برجامی و همچنین تاکید جدی بازارساز بر مدیریت نرخ ارز ولو از مسیر دستگیری اخلال گران ارزی، دست انداز اصلی رشد قیمت دلار در معاملات امروز محسوب می شود.

طلا و ارز
شناسه : 324006
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا