صنعت خودروسازی به اصلاحات ساختاری نیاز دارد
جهان صنعت نیوز| نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره طرحهای پیشنهادی یکی از خودروسازان برای جایگزینی برلیانس با پراید، تیبا و کوییک، گفت: تاوان بیتدبیری برخی از خودروسازان را مردم باید بپردازند چراکه اگر خودروسازان در حوزههای مختلف مانند پیش فروش، مدیریت بهینه واحد تولیدی و… تدبیر لازم را به کار میگرفتند صنعت خودرو به وضع کنونی دچار نمیشد.
نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خودروسازان باید در زمان پیش فروش خودرو احتمال اعمال تحریمها را پیش بینی میکردند چراکه در آن روزها این تنشها تاحدودی احساس میشد.
نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: برخی خودروسازان پولهایی از مردم بابت پیش فروش ساندور و … دریافت کردند که در حال حاضر به دلیل اعمال تحریمها گزینههایی مانند پراید و.. را روبه رو خریداران قرار میدهند؛ یکی دیگر از نکاتی که در حال حاضر باعث نگرانی خریداران میشود زمان تحویل خودروی پیشنهادی است.
علیزاده با بیان اینکه صنعت خودروسازی با مسائلی مانند کیفیت، پیش فروش و.. دست و پنجه نرم میکند، افزود: صنعت خودروسازی در ایران عملکرد مناسبی ندارد اما در شرایط کنونی راهی جز حمایت از این صنعت نداریم باید در نخستین فرصت اقدامات لازم برای واگذاری سهام دولت در خودروسازیها انجام شود.
وی اظهار کرد: حمایت دولت از خودروسازیها باید به گونهای باشد که این صنعت را تقویت کرده و باعث تنبلی آن نشود.
این نماینده مردم در مجلس دهم درباره تاثیر پرداخت تسهیلات به خودروسازان در بهبود تولید، خاطرنشان کرد: اگرچه ۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات به قطعه سازان پرداخت شد که به صورت مقطعی مشکلات آنها را رفع کرد اما تاکنون وام ارزی به این صنعت پرداخت نشده است.
نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه باید شرایطی فراهم شود تا خودروسازان بتوانند به تعهدات خود عمل کنند، ادامه داد: خودروسازان حدود یک میلیون پیش فروش انجام دادند که در ماه های اخیر بخش زیادی از این پیش فروش ها به مردم تحویل داده شد.
نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه صنعت خودروسازی به اصلاحات ساختاری نیاز دارد، تصریح کرد: صنعت خودروسازی به استراتژی نیاز دارد تا مسیر اشتباه گذشته ادامه دار نشود.
اقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
لینک کوتاه :