قیمت دلار و سکه امروز ۲۷ دی ۱۴۰۱/ تغییر مسیر داد

دلار در ساعات پایانی دیروز افزایشی شد و بازار معاملات طلا و سکه نیز جان گرفت. هرچند فعالان بازار ارز انگیزه زیادی برای خرید ارز ندارند، اما صعودی شدن قیمت طلا و سکه با وجود بورسی شدن ربع سکه نشان می دهد که تمایل به حفظ ریال در میان معامله گران همچنان کمرنگ است.

به گزارش جهان صنعت نیوز؛ بازار ارز و سکه در معاملات پایانی دیروز در جهت افزایشی حرکت کردند. دلار که محدوده نوسان قیمتی خود را حفظ کرده بود و با نرخ ۴۰ هزار و ۸۵۰ تومانی عرضه می شد، اما در ساعات پایانی روز سرعت گرفت و در کانال ۴۱ هزار تومانی پیشروی کرد. آخرین نرخ اعلامی دلار از سوی معامله گران ۴۱ هزار و ۳۰۰ تومان است.

پیشروی دلار در مسیر رشد اما در حالی بود که دیروز اتحادیه اروپا بر تداوم مذاکرات هسته ای تاکید کرد. پیتر استانو، سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا دیروز در سخنانی با اشاره به وضعیت مذاکرات گفته «برجام نمرده بلکه ما در مرحله‌ ای هستیم که مذاکرات متوقف شده است. هدف اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ ‌کننده مذاکرات، از بین بردن بن‌ بست به وجود آمده در مذاکرات است». این خبر از نگاه برخی فعالان بازار ارز می تواند دست اندازی جدید در مسیر افزایش قیمت دلار باشد.

طلا و سکه هم دیروز روند صعودی به خود گرفتند، آن هم در دومین روز عرضه سکه در بورس کالا. به نظر می رسد تلاش بازارساز برای توقف رشد قیمت سکه با ابزار بورسی هم کارساز نبوده و پیش بینی های قبلی تحلیلگران در خصوص بازگشت بازار بر مسیر رشد به واقعیت تبدیل شده است.

بررسی ها نشان می دهد سکه امامی با ۱۰۰ هزار تومان افزایش قیمت در معاملات دیروز به ۲۱ میلیون و ۲۹۹ هزار تومان رسید. نیم سکه نیز دیروز ۱۵۰ هزار تومان رشد قیمت داشت و به ۱۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسید. نکته قابل توجه آنکه با وجود عرضه ربع سکه در بورس کالا، این فلز زرد دیروز ۲۰۰ هزار تومان گران شد و ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

بازار طلا و سکه در حالی صعودی شده که دیروز سخنگوی بانک مرکزی از عرضه ۲۰ هزار ربع سکه در بورس کالا خبر داده بود. این موضوع نشان می دهد که سکه بورسی خریدار زیادی طی چند روز گذشته نداشته است.

کارشناسان در مجموع می گویند که آرامش این روزهای بازار ارز ناشی از کاهش افت فشار تقاضا بعد از جهش های شدید قیمت ارز در هفته های گذشته است. این موضوع از نگاه آنان اما به معنای تغییر رفتار معامله گران بازار نیست و کماکان میل به خرید ارز و طلا به عنوان یک دارایی امن بین آنها پررنگ است.

طلا و ارز
شناسه : 324296
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا