در پی بحران کمبود گاز؛

بیش از ۸ میلیون بشکه نفت در منازل توزیع شد

مدیر تامین و توزیع سوخت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: هر درجه کاهش دما منجر به افزایش ۲۵ میلیون متر مکعبی گاز می شود که این میزان افزایش از سبد صنایع و نیروگاهها برداشت می شود و در نتیجه ما مجبوریم این رقم را با ۲۵ میلیون لیتر سوخت مایع معادل جبران کنیم.

به گزارش جهان صنعت نیوز؛ جعفر سالاری نسب در حاشیه بازدید از انبار نفت شمال غرب تهران اظهار داشت: زمانی که انتقال گاز به نیروگاهها با مشکل مواجه می شود، شرکت پخش فرآورده موظف است این افت را جبران کند.

وی افزود: از سال ۱۴۰۰ ، ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون لیتر سوخت مایع تحویل نیروگاهها دادیم امسال تا امروز ۱۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون متر مکعب تحویل شد که حدود ۱.۸ میلیارد لیتر افزایش یافته است.

مدیر تامین و توزیع سوخت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با بیان اینکه ما امسال ۱۰ درصد سوخت بیشتری به نیروگاهها تحویل دادیم و میزان مصرف نیز ۲۰ درصد افزایش یافته است، گفت: هر درجه کاهش دما منجر به افزایش ۲۵ میلیون متر مکعبی گاز می شود که این میزان افزایش از سبد صنایع و نیروگاهها برداشت می شود و در نتیجه ما مجبوریم این رقم را با ۲۵ میلیون لیتر سوخت مایع معادل جبران کنیم.

وی گفت: در روزهای اخیر میزان مصرف گاز به ۶۸۵ میلیون متر مکعب رسید و ما مجبور شدیم کاهش ارسال گاز به نیروگاهها و صنایع را با توزیع نفت سفید و کاز مایع بخصوص در استان‌های خراسان شمالی، جنوبی، رضوی، مازندران و گلستان جبران کنیم.

سالاری نسب گفت: تاکنون ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر نفت سفید در منازل توزیع شد همچنین شرکت گاز در منازل والور و بخاری برقی توزیع کرد.

منبع: ایلنا

نفت و پتروشیمی
شناسه : 324600
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا