پس از عرضه ربع سکه؛

سکه بورس کالا را از کجا تحویل بگیریم؟

شنبه هفته جاری بود که عرضه 500 َهزار قطعه ربع سکه بهار آزادی در بورس آغاز شد و تا پنج روز کاری این روند ادامه دارد. اما نحوه نوبت‌گیری در بورس کالا چگونه است و هنگام تحویل سکه چه هزینه‌هایی باید پرداخت کرد؟

به گزارش جهان صنعت نیوز؛ روز شنبه مورخ ۲۴ دی، ۵۰۰ هزار ربع سکه در بورس کالا عرضه شد که تا پنج روز کاری این فرآیند ادامه دارد. بر اساس اطلاعیه بانک مرکزی، تمامی اشخاص حقیقی بالای ۱۸ سال و دارای کد ملی می‌توانند حداقل یک قطعه و حداکثر پنج قطعه ربع سکه خریداری کنند، همچنین تمامی متقاضیان خرید ربع سکه در مکانیزم حراج ناپیوسته شرکت کرده و قرار بود قیمت سکه عرضه شده بر این اساس تعیین شود. در نهایت قیمت این سکه‌ها در روز نخست هفت میلیون و ۷۰۰ هزار تومان کشف شد.

چگونه در بورس کالا نوبت‌گیری انجام دهیم؟

در مرحله نخست تمام کسانی که گواهی سپرده کالایی دارند و یا نمایندگان آنها باید جهت تحویل گرفتن سکه طلای ربع بهار آزادی از طریق سامانه نوبت‌دهی سکه بورس کالایی بانک رفاه کارگران اقدام کنند.

در نهایت نیز در تاریخی که از سوی این سامانه اعلام شده است به همراه مدارک احراز هویت خود و حسب مورد وکالت‌نامه رسمی طبق فرمت اعلامی بانک رفاه کارگران، به نشانی تهران، خیابان ولیعصر (عج)، نرسیده به میدان ونک، جنب ساختمان مرکزی بانک رفاه کارگران، پلاک ۲۵۴۸ مراجعه کنند.

ساعات کاری خزانه برای تحویل ربع سکه روزهای شنبه تا چهارشنبه غیرتعطیل از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه و در روزهای پنجشنبه از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه تا ۱۲ تعیین شده است.

همچنین خریداران باید در نظر داشته باشند اگر نوبت گرفته شده کمتر از پنج روز کاری از زمان خرید گواهی سپرده کالایی ربع سکه باشد با درخواست آن‌ها موافقت نمی‌شود.

اما این افراد در زمان تحویل سکه از خزانه باید هزینه انبارداری و مالیات بر ارزش افزوده هزینه انبارداری، به ارزش ۱۰۹۰ ریال به ازای هر قطعه سکه در هر روز را پرداخت کنند.

در قیمت کشف شده معاملات گواهی سپرده کالایی سکه طلای ربع آزادی ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده محاسبه شده است و مبالغ دیگری با این عنوان از افراد گرفته نخواهد شد.

میزان عرضه ربع سکه در بورس کالا

در پایان معاملات امروز بازار، قیمت هر ربع سکه بانک مرکزی تا هفت میلیون و ۵۰ هزار تومان کاهش یافت. روز گذشته هر ربع سکه در بورس کالا با قیمت هفت میلیون و ۹۰ هزار تومان معامله شده بود.

قیمت ربع سکه در بازار آزاد طی این هفته حدود هفت میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بوده که نشان می‌دهد خریداران پنج قطعه ربع سکه از بورس کالا بیش از سه میلیون تومان سود کرده‌اند.

منبع: تجارت نیوز

طلا و ارز
شناسه : 324645
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا