راه طولانی ایران در مسیر صنعتی شدن تولیدمسکن

جهان صنعت نیوز|  عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به نقش صنعتی شدن تولید ساختمان در توسعه بازار مسکن، گفت: در شرایط کنونی در تمام کشورهای دنیا از تکنولوژی های به روز استفاده می شود، اما متأسفانه هنوز این تجهیزات و تکنولوژی ها در کشور ما به صورت عمومی مورد استفاده قرار نگرفته است.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز در حوزه تولید ساختمان دو فاکتور بسیار مهم تکنولوژی نوین و مصالح و تجهیزات پیشرفته وجود دارد که این مسائل در کاهش زمان تولید ساختمان و ارتقا کیفیت مسکن اثرگذار است که در نهایت این دو موضوع موجب کاهش قیمت تمام شده مسکن می شود.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی ایران با کشورهای خارجی در بحث استفاده از تکنولوژی های نوین فاصله طولانی دارد و باید در این عرصه برنامه ریزی صورت گیرد، تا ضمن بومی سازی تکنولوژی ها و تجهیزات، اقدامات به واردات برخی از اقلام آن کرد.

افضلی گفت: اگر ما به دنبال کاهش قیمت تمام شده مسکن و افزایش کیفیت ساختمان هستیم، باید به سمت استفاده از تکنولوژی های روز دنیا برویم تا افزایش ایمنی ساختمان در برابر آتش سوزی و زلزله و حوادث دیگر محقق شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در شرایط کنونی در بسیاری از کشورهای پیشرفته، یک ساختمان بلند مرتبه طی چندین روز ساخته و مورد بهره برداری قرار می گیرد، که این نشان دهنده استفاده درست از تکنولوژی های مربوطه است، اما متأسفانه تاکنون حتی یک مورد از این پروژه های ساختمان سازی در ایران عملیاتی نشده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: قطعا باید از دانش و تجربه دنیا در حوزه صنعتی سازی بازار ساخت و ساز مسکن استفاده کرد، همچنین در این مسیر باید از تجهیزات و مصالح به روز دنیا نیز بهره برد، در این صورت می توان به آینده مسکن سازی کشور در رقابت با کشورهای دیگر امید داشت.

اقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 32488
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا