جهان صنعت نیوز گزارش می دهد؛

نبض بازار ارز در دست اخبار سیاسی

اعلام یک خبر جدید سیاسی بازار ارز را تکان داد و دلار را وارد دور تند افزایش قیمت کرد. دلار در شروع معاملات روز گذشته در کانال 41 هزار تومانی کشف قیمت شد و با یک پله رشد در انتهای روز به کار خود پایان داد. رای مثبت پارلمان اروپا به لایحه قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست سازمان های تروریسی دلیل اصلی مرزشکنی های جدید اسکناس آمریکایی است.

به گزارش جهان صنعت نیوز: امروز برای معامله گران بازار ارز می تواند یک روز تاریخی باشد. تحرکات جدید قیمتی دلار و تلاش این ارز خارجی برای فتح قله های قدیمی تحولاتی است که بازار ارز در چند روز اخیر از سر گذرانده است. نشانه های رشد قیمت دلار اما درست زمانی پدیدار شدند که خبرهایی در خصوص تشدید تنش های سیاسی ایران با غرب دست به دست می شد.

عصر دیروز پارلمان اروپا به «لایحه» قرار دادن «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» در فهرست سازمان‌ های تروریستی رای مثبت داد. طبق شنیده ها، امروز قرار است درباره «طرح تعلیق برجام» رای گیری شود و دوشنبه هفته آینده نیز دولت ‌های اروپایی در خصوص اجرا و یا عدم اجرای مصوبه روز گذشته تصمیم می گیرند.

به نظر می رسد این اخبار نبض بازار ارز و سکه در دست گرفته اند. معامله گران به فضای معاملات بازگشته اند و بیم جهش قیمت دلار را دارند. رشد دو پله ای قیمت اسکناس آمریکایی تنها ظرف چند روز گذشته نشان می دهد که خریداران و فروشندگان منتظر نهایی شدن تصمیم غربی ها در خصوص ایران هستند.  

به نظر می رسد تحولات سیاسی امروز بتواند نقشی تعیین کننده در وضعیت امروز بازار ارز داشته باشد با این حال نمی توان به طور قطعی در خصوص جهت گیری بازار ارز به قضاوت نشست. عقب گرد قیمت دلار توافقی به کانال ۳۸ هزار تومانی در معاملات دیروز وآن هم در شرایطی که بازار آزاد در مسیر رشد حرکت می کند مصداق بارز این مساله است.

اما بازار طلا و سکه نیز در واکنش به افزایش قیمت دلار صعودی شده است. هر گرم طلا در معاملات دیروز از ۲ میلیون تومان عبور کرد و سکه امامی نیز در ۲۲ میلیون و ۷۸۵ هزار تومانی بسته شد. سکه بهار آزادی نیز با یک میلیون تومان اختلاف قیمت با سکه امامی در ۲۱ میلیون و ۷۱۰ هزار تومان معامله شد.

ربع سکه که این روزها خبرهای بسیاری در خصوص آن شنیده شه نیز به پیشروی خود ادامه داد و با افزایش ۶۰۰ هزار تومانی، وارد کانال ۹ میلیون تومانی شد. بررسیها نشان می دهد که حباب ربع سکه دیروز ۵۳۷ هزار تومان بیشتر شد.  سکه گرمی نیز دیروز ۲۰۰ هزار تومان افزاش قیمت داشت و به ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با قیمت ۲ میلیون و ۱۶ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شد.

طلا و ارز
شناسه : 325156
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا