قالیباف:

در صورت قرار گرفتن نام سپاه در لیست سازمان های تروریستی مقابله به مثل می کنیم

رئیس مجلس شورای اسلامی در یادواره شهدای بندرانزلی با بیان اینکه دستگاه محاسباتی اروپایی‌ها این نوبت هم اشتباه کردند گفت: در صورت قرار گرفتن سپاه در لیست سازمان‌های تروریستی قطعاٌ مقابله به‌مثل کرده و به شیوه کاملاً متفاوت در منطقه با اروپایی‌ها برخورد می‌کنیم.

به گزارش جهان صنعت نیوز؛ محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این روزها دیدید و شنیدید که پارلمان اروپا مصوبه پیشنهادی را برای شورای اروپا داشت، گفت: آنها می‌خواهند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که کانون فرهنگ جهادی در دفاع مقدس تا امروز بوده را به‌عنوان یک سازمان رسمی که در یک نظام و جزء نیروهای رسمی یک کشور است را تروریست اعلام کنند. سپاهی که بزرگترین مبارزه با تروریسم را انجام داد و هر فردی که حداقل عقل و انصاف داشته باشد می‌داند که شهید سلیمانی در این مسیر حرکت کرد و به تروریسم سازمان دهی شده از غرب که با پول غربی‌ها شکل گرفته بود پایان داد.

وی با انتقاد از رفتار اروپایی ها برای تروریست خواندن سپاه پاسداران و بیان اینکه این مصوبه که فعلاً در حد یک پیشنهاد است اما دستگاه محاسباتی اروپایی ها این نوبت هم اشتباه کردند تأکید کرد: دستگاه محاسباتی آنها این بار نیز غلط خواهد بود زیرا چنین موضوعی که تصویب کرده‌اند، واقعیتی ندارد اما اگر اتحادیه اروپا چنین تصمیمی بگیرد و سپاه را به عنوان یک سازمان تروریستی اعلام کند به این معنا است که خود اتحادیه اروپا به‌عنوان یک سازمان حامی تروریسم عمل می‌کند؛ چرا که سپاه بزرگترین و موفق‌ترین نیروی مبارزه‌گر با تروریسم در سال‌های اخیر بوده که اگر سپاه ورود نمی‌کرد، این تروریست‌ها در پاریس و لندن و اروپا برای آنها ناامنی‌هایی را درست می‌کردند.

قالیباف ادامه داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منحصربه فردترین سازمان ضدتروریستی در منطقه و جهان بوده و همه گروه‌های تروریستی که سپاه با آنها مبارزه کرده، اسناد و مدارکش نیز در میدان وجود دارد.

وی افزود: افراد آزاده دنیا و افکار عمومی می‌دانند که تروریست‌های واقعی مورد عنایت کشورهای غربی بوده و اکنون اروپا باید مراقب باشد که به‌عنوان حامی خواست داعش عمل نکند. اروپایی‌ها به‌دنبال این هستند که نشان دهند حمایت از تروریسم را به بخشی از سیاست‌های رسمی خود تبدیل کرده‌اند که با این روند فعلی، آن‌ها به‌عنوان دولت‌های حامی تروریسم در نزد افکار عمومی، دولت‌های رشید، عاقل و منصف قرار خواهند گرفت.

وی افزود: من هشدار می‌دهم در صورت نهایی شدن این تصمیم در اروپا، مجلس ایران قطعاً مقابله به‌مثل می‌کند و این کاملاً منطقی است که ما دولت‌های اروپایی را حامی تروریسم و ارتش‌های آنها را در گروه تروریستی در نظر بگیریم و به شیوه کاملاً متفاوت با آنها در منطقه برخورد کنیم.

رئیس قوه مقننه تأکید کرد: امیدواریم اروپایی‌ها بتوانند عاقلانه تصمیم گرفته و خود را از سلطه پنهان استکبار جهانی یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی خلاص کنند، در غیر این صورت هزینه آن را تمام و کمال پرداخت خواهند کرد.

قالیباف با اشاره به توصیه امام(ره) به مسئولان گفت: ایشان فرمودند بدانید کسانی تا پایان مسیر مسئولیت می‌روند که طعم فقر و محرومیت را چشیده باشند که امروز با تمام وجود آن را می‌بینیم؛ لذا انصاف نیست که ما مسئولان برای حل مشکلات بگوییم نمی‌شود و نمی‌توانیم. راه شهدا به ما مسئولان درس می‌دهد که هم می‌شود و هم می‌توانیم اما اگر بخواهیم.

وی گفت: مسلما امروز که ما در یک جنگ تنگاتنگ ترکیبی، جنگ رسانه‌ای و جنگی که برای ذهن جوانان ما رخ داده و آنها را تحت تأثیر قرار داده و جنگ ناعادلانه و ظالمانه اقتصادی هستیم، می‌توانیم موفق باشیم و می‌توانیم حماسه دیگری مثل دوران دفاع مقدس رقم بزنیم اما لازمه آن باور داشتن به این فرهنگ است. از حرف‌هایی که از سستی بر می‌آید و بهانه جویی است که این با آن فرق دارد و این همان نیست دست برداریم.

منبع: خانه ملت

اقتصاد کلان
شناسه : 325341
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا