از زمان ریاست ماسک؛

موج بیکاری کارمندان توییتر

داده‌های ثبت شده توییتر نشان می‌دهد که بیش از ۶۰۰۰ کارمند این شرکت آمریکایی یعنی حدود ۸۰ درصد از نیروی کار آن از زمانی که ایلان ماسک این شرکت را خرید، کار خود را رها کرده یا اخراج شده‌اند.

به گزارش جهان صنعت نیوز:  به نقل از راشاتودی، شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی روز جمعه با استناد به داده‌های ثبت شده توییتر گزارش داد که بیش از ۶۰۰۰ کارمند این شرکت آمریکایی یعنی حدود ۸۰ درصد از نیروی کار آن از زمانی که ایلان ماسک این شرکت را خرید، کار خود را رها کرده یا اخراج شده‌اند.


بر اساس این اسناد، تعداد کارمندان تمام وقت توییتر از تقریباً ۷۵۰۰ نفری قبل از خرید این شرکت توسط ماسک به حدود ۱۳۰۰ کارمند فعال رسیده است.

کمتر از ۵۵۰ نفر از کسانی که هنوز مشغول به کار هستند، مهندسان تمام وقت هستند. تعداد نیروهای بخش اعتماد و ایمنی که مسئول توصیه‌های مربوط به سیاست کسب وکار، طراحی و تغییرات محصول است، کاهش یافته و به کمتر از ۲۰ شاغل تمام وقت رسیده است.

بنا بر این گزارش، حدود ۱۴۰۰ کارمند هنوز حقوق می گیرند اما دیگر انتظار نمی رود که مسئولیت های خود را در این شرکت انجام دهند. بسیاری از آنها زمانی استعفا دادند که ماسک از آنها خواست که به دیدگاه‌های جدید وی درباره توییتر متعهد شوند. دیدگاه‌هایی که شامل ساعات کاری طولانی‌تر و پایان برنامه دورکاری می‌شد.

ماسک در اواخر ماه اکتبر این شرکت فناوری را به دست گرفت و تقریباً بلافاصله شروع به اخراج کارکنان آن کرد و اعلام کرد که این کار برای جلوگیری از ضررهای مالی در این رسانه اجتماعی ضروری است.

با این حال، برنامه اولیه وی این بود که فقط ۵۰ درصد از کارکنان را اخراج کند.

یکی از مهندسان سابق توییتر که خواست نامش فاش نشود، در گفتگو با شبکه سی‌ان‌بی‌سی گفت که از دست دادن کارکنان احتمالاً حفظ خدمات قابل اعتماد در حین ساخت ویژگی‌های جدید را برای این شرکت دشوارتر می‌کند.

وی گفت که عناصر ساخت نرم افزار این شرکت بسیار بزرگ و متنوع است و برای مهندسان باقیمانده سخت خواهد بود که بخش‌های مختلف توییتر را همچنان فعال نگه دارند، چرا که این کار به دانش پلتفرم‌ها و زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف نیاز دارد.

دانش و فناوری
شناسه : 325977
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا