سودآوری، سلاح برتر تسلا

کاهش اخیر قیمت خودروهای الکتریکی که توسط تسلا در سرتاسر جهان اعمال شد همچنان یک موضوع داغ است، زیرا ممکن است به طور قابل توجهی بر سایر تولیدکنندگان تأثیر بگذارد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، جنگ قیمت خودروهای الکتریکی را با استفاده از “سودآوری برتر به عنوان یک سلاح” آغاز کرد. البته، اغراق آمیز به نظر می رسد که اقدام اخیر را یک جنگ بنامیم و ایلان ماسک آن را شروع کرده است.


در نیمه دوم سال ۲۰۲۲، شاهد بودیم که چگونه تعداد سفارشات تخمینی تسلا به طور مداوم کاهش می یابد و تا پایان دسامبر به کمتر از ۱۰۰ هزار خودروی الکتریکی می رسد. به عبارت دیگر بهتر است بگوییم شرایط بازار باعث این حرکت شد.

بر اساس این گزارش، تسلا می تواند تا چندین برابر بیشتر از خودروسازان بزرگ مانند فولکس واگن، تویوتا یا فورد (به ازای هر خودرو) درآمد کسب کند.

با این حال، درست است که مزیت اساسی تسلا هزینه تولید پایین تر بود که به آن اجازه می داد در صورت نیاز به چنین حاشیه های بالا و کاهش قابل توجه قیمت دست یابد.

این احتمال وجود دارد که قیمت های پایین تر به افزایش تعداد سفارشات و ادامه گسترش تبدیل شود. در عین حال، سایر تولیدکنندگان بسته به پتانسیل آنها برای کاهش قیمت ها ممکن است در شرایط دشواری قرار بگیرند.

خودرو
شناسه : 326971
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا