چک مارک های توییتر را بشناسید

منصفانه است اگر بگوییم توییتر در ماه‌های اخیر بسیار پر مشغله بوده و در زمان کوتاهی تغییرات زیادی را ایجاد کرده است. این تغییرات شامل چک‌مارک‌ها و برچسب‌های حساب‌ها بوده است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، اگر هنگام چک کردن توییتر خود گیج می‌شوید، با ما همراه شوید تا برایتان در مورد هر علامت و نمادی توضیح دهیم. با درک این علائم، حداقل تا زمان تغییرات بعدی دیگر سردرگم نخواهید بود!

چک‌مارک آبی(جدید)

توییتر اخیرا نحوه عملکرد چک‌مارک‌های آبی را تغییر داده است. در حال حاضر کسانی که چک‌مارک آبی دارند ماهانه ۸ دلار بابت داشتن این ویژگی‌ اضافه توییتر پرداخت می‌کنند و حساب کاربری آنها باید با داشتن اسم و عکس و ثبت یک شماره تلفن کامل شده و فعال باشد(طی ۳۰ روز اخیر پستی ارسال کرده باشند). وجود این تیک آبی لزوما تایید کننده حساب به معنای قابل توجه یا قابل اعتماد بودن آن نیست. بنابراین توییت‌های این حساب‌ها باید ارزیابی شوند.

چک‌مارک‌های آبی(قدیمی)

در گذشته داشتن چک‌مارک آبی به این معنا بود که آن حساب فعال، جالب توجه و معتبر است، اعتبار به این معنا که هویت واقعی شخص صاحب حساب نیاز به تایید ندارد و معتبر است؛ نه اینکه هر شخصی با پرداخت ۸ دلار در ماه صاحب یک حساب(حتی جعلی) شود. این چک‌مارک‌ها هنوز هم وجود دارند، البته معلوم نیست تا چه زمان! اگر روی این چک‌مارک‌های آبی قدیمی کلیک کنید، چنین پیامی دریافت خواهید کرد: «حساب تایید شده قدیمی».

آنچه درباره تیک‌های رنگارنگ توییتر نمی‌دانید

چک‌مارک طلایی

چک‌مارک های آبی قدیمی برای تایید حسابهای تجاری نیز استفاده می‌شدند. در حال حاضر این حساب‌ها دارای یک علامت طلایی هستند و عکس پروفایلشان مربع است. این حساب‌های تجاری، برچسبی با عنوان «یک حساب تجاری رسمی» از طرف توییتر دریافت می‌کنند و آنها نیز باید آبونمان ۸ دلاری ماهیانه بابت توییتر آبی را بپردازند. هدف این طرح این است که شما بدانید در حال توییت زدن به شرکت مناسب و درستی هستید.

blue-mark-2.jpg

چک‌مارک خاکستری

موسسات دولتی، مقامات دولتی و سازمان‌های چند جانبه نیز که قبلا چک‌مارک آبی قدیمی را داشتند، اکنون چک‌مارک خاکستری دریافت می‌کنند. تا آنجایی که ما می‌دانیم پولی جابجا نمی‌شود، پس این نشان توییتر آبی نیست. حساب‌هایی که توییتر به آنها چک‌مارک خاکستری می‌دهد شامل مسئولان بحران، مجریان قانون، سفارتخانه‌ها، مقامات منتخب و سخنگویان رسمی است.

آنچه درباره تیک‌های رنگارنگ توییتر نمی‌دانید

برچسب‌های رسمی

طبق اسناد توییتر در زمان نگارش این مقاله، برچسب‌های رسمی(که شامل کلمه «رسمی» و طرح یک چک‌مارک کوچک خاکستری) است، به شرکت‌های تجاری شامل شرکای تجاری، برندهای بزرگ، رسانه‌ها و ناشران داده می‌شود. اگرچه بنظر می‌رسد چیزی که در حال حاضر شاهد آن هستیم این است که این چک‌مارک‌های طلایی و خاکستری که نشان‌دهنده این نوع حساب‌ها هستند، رها شده و حذف شده‌اند.

برچسب‌های خودکار

در حال حاضر گفته می‌شود که این برچسب‌های خاص آزمایشی بوده و موقتی هستند. اما برای کمک به شناسایی ربات‌ها در این پلتفرم طراحی شده‌اند. در زیر نام پروفایل حساب‌هایی که ربات هستند، پیامی با این عنوان می‌بینید که «خودکار شده توسط…..»(…Automated by). در ادامه این عبارت نام شخص سازنده و اجرا کننده ربات می‌آید. طبق قوانین توییتر حساب‌هایی که بطور خودکار تولید محتوا می‌کنند باید به یک حساب کاربری که توسط انسان کنترل می‌شود مرتبط باشند.

برچسب‌های دیگر

برچسب‌های دیگری در توییتر باقی مانده‌اند که هنوز که درمورد آنها صحبت نکرده‌ایم: برچسب‌های رسانه‌ای وابسته به دولت، و برچسب‌های دولتی که به صورت متن خاکستری در زیر نام حساب‌ها می‌آید. این برچسب‌ها را در حساب‌های تایید شده سیاست‌مداران پیدا خواهید کرد و مثلا نشان‌دهنده حزبی است که این افراد نماینده آن هستند. این برچسب‌ها را در «برخی نهادهای رسانه‌های وابسته به دولت و افراد نزدیک به آن نهادها» خواهید دید تا دیدگاه بهتری از محتوای اخبار اعلام شده داشته باشید.

حقله‌های توییتر

نشان حلقه‌های توییتر در ماه سپتامبر راه‌اندازی شد و از زمانی که ایلان ماسک مدیریت شرکت را به عهده گرفته است با مشکلات زیادی مواجه نشده است. از این ویژگی می‌توانید برای محدود کردن دسترسی توییت‌های انتخاب شده استفاده کنید، و انتخاب کنید که کدام یک از دنبال کنندگان شما می‌توانند توییت‌های شما را ببینند. کابران چه در حلقه توییتری کسی باشند یا نباشند، در مورد آن نوتیفیکیشنی دریافت نمی‌کنند، اما می‌توانید زیر پست‌هایی که در حلقه هستند و شما نیز قادر به دیدن آن هستید، یک برچسب سبز را مشاهده کنید.

نماد قفل

برای اینکه این راهنما در مورد عملکرد کنونی توییتر را کامل کنیم، به نماد قفل می‌پردازیم: این گزینه اخیرا تغییری نکرده است، اما احتمالا زمانی که در حال چرخیدن در توییتر هستید این گزینه را دیده باشید. قفل بودن صفحه به این معناست که کاربر برای محافظت از توییت‌های ارسالی خود فقط اجازه دسترسی به حساب‌هایی می‌دهد که مورد تایید او باشند، و حساب خود را برای دیدن عموم باز نگذاشته است./ خبر آنلاین

دانش و فناوری
شناسه : 328037
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا