تحریم های جدید اتحادیه اروپا؛

هواپیماسازی هم به بلک لیست تحریمی اضافه شد

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای ضمن تکرار اتهامات تکذیب‌شده اعلام کرد که شرکت صنایع هواپیماسازی ایران را به فهرست تحریم‌ها اضافه کرده است.

به گزارش جهان صنعت نیوز؛ اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای این شرکت را به مشارکت در توسعه و تحویل هواپیماهای بدون سرنشین به روسیه متهم کرده است.


مطابق توضیحات وب‌سایت www.europeansanctions.com که اخبار مربوط به تحریم‌های کشورهای اروپایی را منعکس می‌کن شرکت هسا جولای سال ۲۰۱۰ هم به بهانه مشارکت در برنامه هسته‌ای ایران در فهرست تحریم‌های بروکسل قرار گرفته است. این شرکت توسط انگلیس، آمریکا، استرالیا و کانادا هم تحریم شده است.

ساعتی قبل‌تر هم وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد نام هفت نهاد ایرانی را به بهانه کمک به روسیه در جنگ اوکراین به فهرست سیاه تجاری خود اضافه کرده است.

اوکراین و کشورهای غربی در ماه‌های گذشته مدعی شده‌اند جمهوری اسلامی ایران پهپادهایی را با هدف استفاده در جنگ اوکراین به روسیه ارسال کرده است.

مقام‌های تهران و مسکو پیش از این اتهام‌های آمریکا و کشورهای غربی درباره ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه را رد کرده‌اند. دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین چندی پیش این موضوع را «اخبار جعلی» خواند و تاکید کرد که ارتش روسیه از پهپادهای ساخت داخل استفاده می کند.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران هم با بیان اینکه جمهوری اسلامی بارها به اتهامات بی اساس مقامات اوکراینی در موضوع ادعایی پهپادها پاسخ داده همواره تأکید کرده که تهران هیچگونه تجهیزات نظامی برای هیچ طرفی به منظور استفاده در جنگ اوکراین صادر نکرده است./ اقتصاد آنلاین

سیاسی
شناسه : 330068
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا