حکم دادگاه های اوکراین؛

سربازان فراری زندانی شدند

اسناد تازه منتشر شده نشان می‌دهد که هزاران نفر از اوکراینی‌ها به دلیل فرار از خدمت سربازی اجباری روانه زندان‌های این کشور شده‌اند.

به گزارش جهان صنعت نیوز:  تارنمای آمریکایی اینتل دراپ سه‌شنبه شب نوشت، در میان موجی از ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی که مردان میان‌سال اوکراینی را نشان می‌دهد که ناامیدانه تلاش می‌کنند از رفتن به خدمت سربازی اجباری اجتناب کنند، دولت اوکراین شروع به صدور احکام چند ساله زندان برای متهمان به فرار از خدمت سربازی اجباری کرده است.

اسناد تازه منتشر شده نشان می‌دهد که اوکراینی‌هایی که خود را برای انجام خدمت سربازی اجباری به مقامات ارتش اوکراین معرفی نمی‌کنند، حتی اگر به دلیل مجروحیت موفق به انجام این کار نشده باشند، به چندین سال زندان محکوم می‌شوند.

الکساندر دوبینسکی یکی از نمایندگان پارلمان اوکراین روز دوشنبه با اشاره به حکمی که همین دو هفته پیش صادر شده است، خاطرنشان کرد: در اوکراین، دادگاه‌ها شروع به صدور احکامی در مورد متهمان به فرار از خدمت سربازی اجباری کرده‌اند.

در پرونده‌ای که دوبینسکی به آن اشاره کرد، یک مرد اوکراینی که به موقع به محل ثبت‌نام برای انجام خدمت وظیفه در منطقه «سومی» نرسید، به اتهام «فرار عمدی از معرفی خود برای انجام خدمت اجباری سربازی» به سه سال زندان محکوم شد.

اگرچه اسناد قانونی نشان می‌دهد که متهم بارها به دلیل بیماری «پری‌آرتریت زانو» (بیماری دردناک که اغلب راه رفتن را دشوار می‌کند و بهبودی آن تا سه سال به طول می‌انجامد) قادر به انجام خدمت‌سربازی اجباری نبوده و ظاهراً اعتراض‌های او بر سر زبان‌ها افتاده است.

هزاران نفر از مردان اوکراینی به تلاش برای فرار از انجام خدمت‌سربازی اجباری متهم شده‌اند و اگرچه از بسیاری از آنها ردِّ اتهام شده است اما بنا بر گزارش‌ها، صدها پرونده اکنون در سیستم قضایی مشکوک اوکراین در حال بررسی و رسیدگی است.

در ماه‌های اخیر، فیلم‌هایی به‌طور گسترده در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان‌دهنده درگیری فیزیکی میان اوکراینی‌ها و مأموران خدمت سربازی اجباری است.

مشخص نیست که سربازانی که به این روش به خدمت سربازی اجباری فرستاده می‌شوند، در میدان جنگ چگونه عمل خواهند کرد اما به نظر می‌رسد حداقل عده‌ای از آنها هستند که رفتن به زندان را به حضور در میدان جنگ ترجیح می‌دهند.

سیاسی
شناسه : 330081
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا