xtrim

فرود و پرواز هواپیما چقدر برای ایرلاین ها هزینه داشته است؟

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: درخواست شرکت‌های هواپیمایی برای کاهش تعرفه‌های فرودگاهی تا زمانی که بدهی ۲ هزار و ۵۰۰ میلیاردی خود را به شرکت فرودگاه‌ها پرداخت نکرده‌اند قابل بررسی نیست.

به گزارش جهان صنعت نیوز، «حمیدرضا سیدی» امروز (سه شنبه) در حاشیه مراسم ورود تاریخی امام خمینی به کشور که در ترمینال یک فرودگاه مهرآباد برگزار شد، درباره تقاضای شرکت‌های هواپیمایی برای کاهش هزینه‌های نشست و برخاست که بر مبنای نرخ دلار دریافت می‌شود، گفت: متاسفانه ایرلاین‌ها بدهی سنگینی به دولت دارند و تا زمانی که بدهی ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی خود را پرداخت نکرده‌اند امکان مذاکره برای کاهش تعرفه‌ها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه پرداخت هزینه‌های فرودگاهی از سوی شرکت‌های هواپیمایی در قانون آمده است و اقدام خودسرانه شرکت فرودگاه‌ها نیست، متذکر شد: اغلب شرکت‌های هواپیمایی هم اکنون بدهی خود را به شرکت فرودگاهها پرداخت نکرده اند، مذاکرات درباره تخفیف تعرفه‌های فرودگاهی به بعد از پرداخت بدهی موکول می‌شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها هم چنین توضیح داد: البته از گذشته تاکنون به غیر از فرودگاه مهرآباد در همه فرودگاه‌ها تخفیفات تا ۶۰ درصدی به ایرلاین‌ها داده شده است.

opal

مقصود اسعدی سامانی پیش تر در نشست خبری اعلام کرده بود که بخش خصوصی باید درآمد داشته باشد تا بتواند هواپیما وارد کند، اما شرکت‌ها فاقد نقدینگی لازم هستند، عدم تغییر نرخ بلیت هم باعث زمینگیری هواپیماها شده است؛ در حالی که دولت هزینه‌های خدمات فرودگاهی را که شامل نشست و برخاست یا روشنایی فرودگاهی می‌شود، به صورت دلاری می‌گیرد. یعنی دولت حتی از درآمدهای خود از ایرلاین‌ها کم نکرده است.

مسکن
شناسه : 330284
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *