تلاش دولت برای دور زدن تحریم ها بااستفاده از رمزارزها

جهان صنعت نیوز| محمود محمدی – محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرده است که دولت در نظر دارد مکان‌هایی را در نزدیکی نیروگاه‌های برق برای استخراج ارزهای دیجیتال تعیین کند. به نظر می رسد این اقدام دولت می توان به کنترل مصرف برق توسط فعالان ماینینگ کمک کند.

 از سویی دیگر سخنگوی برق نیز اعلام کرده است که می خواهد برق مصرفی فعالان استخراج ارزهای مجازی را با تعرفه ای متفاوت محاسبه کند و البته قرار است فعالان این حوزه با اخذ مجوز قانونی فعالیت کنند.

البته این امر که کدام نهاد باید مجوز صادر کند و بخش خصوصی نیز اجازه فعالیت دارد یا خیر در ابهام قرار دارد. از سویی دیگر دولت در نظر دارد از بیت کوین و رمز ارزها برای دور زدن تحریم ها استفاده کند و ممکن است رمز ارزها کمک موثری برای دور زدن تحریم ها به شمار رود.

از سویی دیگر دلوت آمریکا نیز تهدید کرده است که اجازه نخواهد داد ایران از بیت کوین استفاده کند و جلوی ایران را خواهد گرفت.

این روزها خبرهای زیادی در رابطه با اعتراضات شرکت برق و وزارت نیرو درباره استفاده بیش از حد برق توسط فعالان استخراج رمز ارزها منتشر می شود.

اگرچه فعالان ماینینگ این امر را تایید نمی کنند اما تعداد بسیار زیادی کامپیوتر برای استخراج رمزارزها مورد استفاده قرار می گیرند و دستگاه های استخراج رمز ارز نیز برق بسیار زیادی را مصرف می کنند.

از سویی دیگر مدارس و مساجد نیز از سوی فعالان ماینینگ برای استخراج رمز ارز مورد استفاده قرار می گیرند که این اقدام آنها سواستفاده از برق شهری محسوب می شود.

مشاور کسب و کارهای مجازی

دانش و فناوری
شناسه : 33032
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا