طرح ماکرون؛

سن بازنشستگی هر سال سه ماه اضافه می‌شود

رئیس‌جمهوری سابق فرانسه طرح اصلاحات بازنشستگی دولت کنونی این کشور را مورد انتقاد قرار داد و آن را «ناعادلانه و بی‌رحمانه» خواند.

به گزارش جهان صنعت نیوز:رئیس‌جمهوری سابق فرانسه طرح اصلاحات بازنشستگی دولت کنونی این کشور را مورد انتقاد قرار داد و آن را «ناعادلانه و بی‌رحمانه» خواند.

سرویس اجتماعی و به نقل از ایسنا،‌ الیزابت بورن، نخست‌وزیر فرانسه در اوایل ژانویه پیشنویس طرح اصلاح قانون بازنشستگی را اعلام کرد که دولت امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه قصد دارد آن را در ۲۰۲۳ تصویب کند. بر اساس این پیشنویس، ‌ از سپتامبر ۲۰۲۳ تا ۲۰۳۰، سن بازنشستگی در هر سال سه ماه اضافه می‌شود تا در نهایت به ۶۴ سال برسد.

فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری سابق فرانسه به روزنامه پولتیکو گفت: آیا ماکرون زمان مناسبی را برای پیشنهاد این طرح انتخاب کرده است؟ آن هم با توجه به بحران‌های موجود و افزایش تورم. من اینطور فکر نمی‌کنم. این طرح ناعادلانه و بی‌رحمانه به‌نظر می‌رسد. اما حالا که در پارلمان جریانی به راه افتاده، دولت باید نرمش نشان دهد. اگر ماکرون بخواهد این لایحه را همانطور که هست اجرا کند، باید برای افزایش خشم مردم آماده باشد.

نخستین دور تظاهرات علیه اصلاح قانون بازنشستگی فرانسه در ۱۹ ژانویه آغاز شد و هشت اتحادیه صنفی بزرگ این کشور بیش از ۲۰۰ تظاهرات را برنامه‌ریزی کردند. به گزارش وزارت کشور فرانسه، تخمین زده شد که حدود یک میلیون تن در این تظاهرات شرکت کردند. روز سه‌شنبه هم بیش از ۸۷ هزار فرانسوی در دومین دور اعتراضات به این لایحه به خیابان‌های پاریس آمدند.

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 330367
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا