ارز کافی هست به صرافی ها بروید

در حالی که طی روزهای اخیر خبرهایی از کمبود ارز در صرافی‌ها یا خودداری برخی از صرافان از ارائه ارز مورد تقاضا منتشر شده بود، دبیرکل کانون صرافان ایرانیان می‌گوید در صرافی‌ها به اندازه کافی ارز موجود است و هموطنان می‌توانند با مراجعه به صرافی‌ها نسبت به تامین نیازهای ضروری ارزی خود اقدام کنند.

به گزارش جهان صنعت نیوز:  از روز شنبه (هشتم بهمن) عرضه ارز به میزان ۵ هزار یورو یا معادل آن از ارزهای دیگر با نرخ دولتی علاوه بر صرافی‌های مجاز در شعب منتخب بانک‌های ملی ایران، ملت، تجارت، سپه و صادرات ایران آغاز شده، این عرضه با حاشیه‌های زیادی همراه بوده است.

روز سه‌شنبه بانک مرکزی در اخطاری به صرافی‌های مجاز تاکید کرد که صرافی نباید بدون دلیل موجه و تایید این بانک از خرید و فروش ارز خودداری کند.

اداره نظارت بر موسسات پولی غیربانکی بانک مرکزی در نامه‌ای به صرافی‌ها اعلام کرد: «حسب بررسی‌های به عمل آمده توسط بازرسان این بانک محرز گردیده برخی از شرکت‌های صرافی بدون دلیل موجه و بدون تایید این بانک، اقدام به متوقف نمودن عملیات خود نموده و از فعالیت خرید و فروش ارز خودداری می‌نمایند.»

امروز نیز کامران سلطانی‌زاده – دبیرکل کانون صرافان ایرانیان – با رد اخبار منتشرشده مبنی بر عدم فروش ارز ۵ هزار یورویی در شبکه صرافی کشور، گفته که اکنون در صرافی‌ها به اندازه کافی ارز موجود است و هموطنان می‌توانند با مراجعه به صرافی‌ها نسبت به تامین نیازهای ضروری ارزی خود اقدام کنند.

بر اساس اعلام کانون صرافان، سلطانی‌زاده اظهار کرده که مردم می‌توانند با مراجعه به اپلیکیشن کانون صرافان، نزدیک‌ترین صرافی مورد نظر را انتخاب کنند و با مقایسه قیمت‌های صرافی‌های مختلف نسبت به خرید ارز با کمترین قیمت و مطمئن‌ترین روش اقدام کنند.

 

طلا و ارز
شناسه : 330602
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا