کره شمالی تهدید به حمله هسته ای کرد

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی اعلام کرد این کشور می تواند با هر گونه سناریو و تهدید نظامی آمریکا با استفاده از سلاح های هسته ای خود پاسخ دهد.

به گزارش جهان صنعت نیوز: خبرگزاری تاس نوشت: سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه ای که روز پنجشنبه در خبرگزاری رسمی کره شمالی موسوم به (KCNA) منتشر شد گفت، اوضاع سیاسی و نظامی در شبه جزیره کره و در کل در منطقه به دلیل اقدامات آمریکا و متحدانش به اوج رسیده است.

در این بیانیه آمده است: کره شمالی می تواند از پس هر گونه سناریو و تهدید نظامی آمریکا با استفاده از سلاح های هسته ای خود بر آید.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه کره شمالی، پیونگ یانگ در واکنش به هر گونه تلاش نظامی آمریکا بر اساس اصل «سلاح هسته ای در مقابل سلاح هسته ای و رویارویی تمام عیار در مقاب رویارویی تمام عیار» پاسخ خواهد داد.

این بیانیه در واکنش به دیدار لوید آستین وزیر دفاع آمریکا از کره جنوبی منتشر شده است. آستین در این سفر گفت واشنگتن به استفاده از بازدارنده های هسته ای و متعارف برای محافظت از کره جنوبی متعهد است.

وزیران دفاع آمریکا و کره جنوبی در بیانیه مشترکی درباره گسترش و تقویت سطح آموزش ها و رزمایش های مشترک ابراز تعهد کردند.

خبرگزاری کره جنوبی، یونهاپ، روز پنجشنبه به نقل از بیانیه وزارت خارجه کره شمالی از سناریوی خطرناک آمریکا خبر داد که منجر به تبدیل شبه جزیره کره به یک زرادخانه جنگی بزرگ و یک منطقه جنگی بحرانی تر می شود.

در این بیانیه آمده است: اگر آمریکا به وارد کردن دارایی های راهبردی خود به شبه جزیره کره و مناطق اطراف آن ادامه دهد، کره شمالی فعالیت های بازدارنده بدون شکست خود را با توجه به ماهیت آنها آشکارتر خواهد کرد.

آستین پیشتر در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با لی جونگ ساپ وزیر دفاع ملی کره جنوبی گفته بود که ۲۸ هزار و ۵۰۰ نیروی آمریکا در کره جنوبی مستقر شده اند که یکی از بزرگترین سربازان آمریکا در خارج از مرزهای این کشور را تشکیل می دهد.

رئیس پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) گفت که واشنگتن و سئول در سال گذشته پیشرفت های زیادی در تقویت همکاری ها داشته اند و دو کشور اقدامات تلافی جویانه را در بحبوحه تهدیدات کره‌شمالی افزایش داده اند.

به گزارش ایرنا، آمریکا و کره جنوبی روز چهارشنبه بر فراز دریای زرد رزمایش هوایی با مشارکت یک بمب‌افکن راهبردی بی-۱بی و جنگنده‌های رادارگریز اف-۳۵ و اف-۲۲ نیروی هوایی ایالات متحده و و جنگنده‌های اف-۳۵ کره جنوبی برگزار کردند.

کره شمالی پس از رزمایش هوایی مشترک آمریکا و کره جنوبی هشدار داد که در مقابل هر گونه اقدام نظامی ایالات متحده «شدیدترین واکنش» را نشان می‌دهد و با واشنگتن گفت‌و گو نخواهد کرد.

کاخ سفید در واکنش به هشدار کره شمالی درباره اقدام تحریک آمیز واشنگتن در انجام رزمایش هوایی مشترک با کره جنوبی، اعلام کرد: آمریکا قصد خصومت با کره شمالی را ندارد.

سیاسی
شناسه : 330632
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا