سخنگوی کمیسیون تلفیق مطرح کرد؛

فرمول افزایش حقوق کارمندان دولت در سال ۱۴۰۲

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه گفت: دولت میانگین ۲۰ درصد افزایش حقوق را برای کارکنان در بودجه در نظر گرفته است اما در این بخش چند فرمول مد نظر قرار گرفته که این موارد را به کارگروه مربوطه کمیسیون تلفیق ارائه دادیم.

به گزارش جهان صنعت نیوز: رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا احتمال دارد حقوق کارکنان دولت در سال آینده افزایش پیدا کند و یا خیر گفت: دولت میانگین ۲۰ درصد افزایش حقوق را برای کارکنان در بودجه در نظر گرفته است برخی از نمایندگان معتقدند بطور مثال حقوق های بالای ۲۰ میلیون تومان درصد کمتری افزایش پیدا کند و حقوق های کمتر از  ۱۲ الی ۱۳ میلیون درصد افزایش بیشتری داشته باشد.

به گزارش سرویس اقتصاد کلان، زارع  ادامه داد: در این بخش چند فرمول مد نظر قرار گرفته که این موارد را به کارگروه مربوطه کمیسیون تلفیق ارائه دادیم.ان شاءالله آن چیزی که بر مبنای عدالت است مد نظر قرار گیرد و حقوق های پایین تر با توجه به نرخ تورم، افزایش بیشتری داشته باشند.

زارع درباره احتمال افزایش سقف درآمدی لایحه بودجه تاکید کرد: بر اساس پیشنهادات در بخش درآمدی این امر طبیعی است که شاید نهایتا ۱ الی ۲ درصد سقف درآمدها افزایش پیدا کند و متناسب به آن باید برای هزینه ها هم تصمیم گیری شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق در ادامه با بیان اینکه کمیسیون تلفیق می کوشد تا بودجه را به صورت منطقی تدوین کند، بیان کرد: بودجه باید عقلایی باشد، با این حال رسیدگی به مباحث مربوط به اشتغال و معیشت مردم از جمله تاکیدات کمیسیون محسوب می شود.

اقتصاد کلان
شناسه : 330715
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا