سیگنال مجلس به بازار دلار رسید

عده ای باور دارند که بازار ساز با قدرت در آستانه دهه فجر در مقابل نوسان گیر دلار ایستاده و اجازه رشد قابل توجه به اسکناس آمریکایی در تهران را نمی دهد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، نرخ حواله درهم در بازار امروز برخلاف مسیر دیروز حرکت کرد. قیمت درهم امروز نزدیک به ۱۵۰ تومان کاهش را ثبت کرد. 


 کاهش نرخ حواله درهم و قیمت دلار

همزمان با کاهش نرخ حواله درهم ، قیمت دلار در بازارهای همسایه هم نزولی شد. نرخ دلار در سلیمانیه با ۱۵۰ تومان کاهش یک کانال پایین آمد و در هرات نسبت به دیروز نوسان محدودی را ثبت کرد. اسکناس آمریکایی در تهران هم با کاهش قیمت بازارهای یاد شده  به سمت پایین حرکت کرد. 

بازارساز در مقابل نوسان گیر دلار 

عده ای باور دارند که بازار ساز با قدرت در آستانه دهه فجر در مقابل نوسان گیر دلار ایستاده و اجازه رشد قابل توجه به اسکناس آمریکایی در تهران را نمی دهد.

سیگنال مجلس به بازار دلار 

نمایندگان مجلس امروز  به بانک مرکزی برای مداخله در بازار و خرید و فروش ارز  مجوز رسمی دادند .

نمایندگان مجلس با اصلاح برخی مواد طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران جهت تامین نظر شورای نگهبان موافقت کردند و در این راستا به بانک مرکزی اجازه دادند برای تحقق سیاست‌های ارزی خود، در بازار ارز مداخله و نسبت به خرید و فروش ارز یا اوراق ارزی اقدام کند. پیش از این نیز محمد رضا فرزین رئیس بان; مرکزی از مداخله ارزی و نرخ سازی در بازار ارز خبر داده بود.تحلیلگران ارزی می گفتند با این مجوز سایه بازار ساز در بازار سنگین تر خواهد شد. 

بخشی از معامله گران باور دارند که دشوار است اسکناس آمریکایی در سال جاری رشد بیشتری را تجربه کند و افزایش قیمت این ارز در صورتی ادامه خواهد یافت که خبرهای مثبتی در حوزه بین الملل  به گوش نرسد  و تحریم های نفتی ایران سنگین تر دنبال شود.

قیمت دلار در بازار رسمی 

در سمت رسمی بازار هم قیمت دلار  در سایت بازار متشکل ارزی امروز نسبت به روز قبل کاهش تقریب ۷۰ تومانی را ثبت کرد. قیمت دلار در این سایت در زمان نگارش این گزارش ۴۳ هزار و ۵۷ تومان بود. قیمت یورو  هم تقریبا تومان ۱۴۰ تومان افت کرد و در محدوده ۴۶ هزار و ۵۱۰ تومان به فروش رسید.

قیمت طلا و سکه در بازار 

قیمت اونس طلا در بازار امروز در محدوده ۱۸۷۵ دلار به فروش رسید که نسبت به روز قبل ۹ دلار رشد کرده بود. در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا ۱۸ عیار امروز در محدوده ۲ میلیون و ۵۷  هزارو ۲۰۰ تومان به فروش رسید. این قیمت در مقایسه با دیروز ۲۸ هزار تومان پایین آمد. قیمت سکه امامی هم  با ۲۴ میلیون و ۹۳ هزار تومان معامله شد.

در شرایط فعلی فعالان بازار سکه  معتقدند که در صورتی که قیمت سکه به مرز مقاومتی ۲۴میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برسد و در این محدوده باقی بماند این امر ممکن است زمینه ساز صعود سکه به نیمه کانال مذکور شود.

با این حال اگر اتفاق فوق نیفتد و سکه به سمت ابتدای کانال ۲۴ میلیون تومان عقب نشینی کند ممکن است مانند روز یکشنبه تا سطح ۲۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان پایین بیاید.

طلا و ارز
شناسه : 332045
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا