سامانه جدید جلوگیری از کلاهبرداری؛ دست طرف مقابل را رو می شود

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه از راه اندازی سامانه‌ای برای بررسی صلاحیت طرفین معامله خبر داد.

به گزارش جهان صنعت نیوز،اصغرجهانگیر درجمع خبرنگاران  درباره ارسال پیامک‌های  معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه برای مردم  گفت: بحث ارسال  پیامک برای ارتقای آگاهی های عمومی در دستور کار این معاونت قرار گرفته است زیرا کاهش جرم علل و عوامل متعددی دارد که به صرف ارسال یک پیامک منجر به کاهش جرایم نمی شود اما حوزه فرهنگ سازی این موضوع برای ما مهم  است.


وی افزود: مردم نسبت به  پیامک هایی که از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم برای آنها ارسال می شود، ابراز خرسندی کرده‌اند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه درباره ایجاد سامانه اعتبارات معاملاتی اظهار کرد: در سند تحول ماموریت های مختلفی در دستور کار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه قرار گرفته که یکی از این ماموریت ها بحث هویت بخشی به طرفین معامله است زیرا صلاحیت طرفین معامله یکی از دغدغه های مردم است.

وی افزود: بسیاری از پرونده هایی که  در دستگاه قضایی تشکیل می شود ناشی از عدم اطلاع مردم از اعتبار طرف معامله آن‌ها است. سرویس اجتماعی جهان صنعت نیوز به نقل از ایرنا، جهانگیر در ادامه بیان کرد: از همین رو سامانه ای در این خصوص راه اندازی خواهیم کرد و  سازمان هایی همچون ثبت احوال و سازمان ثبت اسناد و بانک ها به این سامانه متصل خواهند شد و زیر ساخت های لازم  آماده شده و ان شاءالله به زودی این سامانه راه اندازی خواهد شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در پایان گفت: بر اساس سند تحول حدود یک سال دیگر فرصت داریم که تمامی ماموریت های این سند را انجام دهیم. امیدواریم پیش از اتمام زمان این سامانه را راه اندازی کنیم.

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 332124
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا