اولین رادار ایرانی چه زمانی نصب می شود؟

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی از تکمیل و بهره برداری نخستین رادار داخلی در اوایل سال آینده خبر داد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، حمیدرضا سیدی گفت: برای تامین رادار‌های شبکه ناوبری چند سالی است با مراکز دانش بنیان همکاری می‌کنیم که دانشگاه اصفهان در حال تکمیل نخستین رادار است که اوایل سال آینده نصب می‌شود.

سیدی گفت: در حوزه تامین ناوبری، سامانه تقرب پروازی در فرودگاه ساری نصب شده است و اوایل هفته آتی به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: شبکه ناوبری هوایی تشکیل شده از سیستم‌های راداری، دستگاه‌های موقعیت یاب و جهت یاب است و همچنین دستگاه‌های ارتباطی که مکالمات خلبان را با مراکز مراقبت پرواز فرودگاه کشور کنترل می‌کند این‌ها بخشی از تجهیزات ناوبری هوایی کشور را تشکیل می‌دهند.

سیدی درباره سامانه تقرب فرودگاه اهواز هم گفت:سامانه تقرب پرواز فرودگاه اهواز قدیمی بود و بیش از ۲۰ سال از عمر آن می‌گذشت که طی سه ماه گذشته تعویض و سامانه جدید نصب شده است.

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها تصریح کرد:باند فرودگاه‌هایی که مانندفرودگاه مهرآباد مشکل داشت بازسازی شدند برای باند فرودگاه کرمانشاه، سیرجان، ایران شهر، مشهد، ارومیه مشاور گرفتیم و کار مناقصه آن‌ها در حال انجام است و سال آینده این باند‌ها بازسازی میشوند.

وی تاکید کرد: همچنین با نصب روشنایی، باند فرودگاه طبس ۲۴ ساعته شد.

سیدی خاطرنشان کرد: ۱۰۷ طرح عمرانی داریم که به مرور زمان انجام خواهد شد که تا تابستان سال آینده هر دو ماه در میان به بهره برداری می‌رسد./تسنیم

دانش و فناوری
شناسه : 332650
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا