با کاهش قیمت تسلا؛

استارت‌آپ‌های برقی دچار بحران شدند

خودروهای الکتریکی در بین مصرف کنندگان محبوب تر می شوند، اما حتی خط تولید تسلا چندین سال طول کشید تا سودآور شود.

به گزارش جهان صنعت نیوز، برخی از تحلیلگران این صنعت می گویند با جدیدترین دور کاهش قیمت این خودروساز، استارت آپ های برقی که در تلاش برای کسب درآمد هستند ممکن است در موقعیت های سختی قرار بگیرند.

در نتیجه، تحلیلگران و سرمایه گذاران می گویند که دیگر خودروسازان باید با کاهش قیمت های خود واکنش نشان دهند، یا ممکن است در معرض خطر عقب ماندن باشند. تسلا همچنان رهبر سهم بازار در صنعت نوظهور خودروهای الکتریکی است و بیش از ۱.۳ میلیون خودرو در سال ۲۰۲۲ تحویل می دهد، در حالی که سایر خودروسازان کوچکتر برای تولید تقریباً به همان تعداد خودرو تلاش می کنند.

نه ریویان و نه لوسید هنوز سودی به دست نیاورده ‌اند و در مجموع بیش از ۲۴ هزار دستگاه خودرو در سال گذشته تحویل داده‌ اند. با این حال، هر دو شرکت موفق شده اند بودجه کافی برای باند تولید قابل توجهی را طی یک سال آینده یا بیشتر جمع آوری کنند. حتی خودروسازان کوچک‌تری مانند فارادی فیوچر و استارت‌آپ بریتانیایی خودروهای برقی ارایوال قبلاً مطمئن نبودند که آیا عملیات تا سال ۲۰۲۳ قبل از دور اخیر کاهش قیمت‌های تسلا تامین می ‌شود یا خیر.

کاهش قیمت‌های تسلا می‌تواند برخی از رقبای کوچک‌تر بازار را در ماه‌های آتی از بازار خارج کند، حتی با وجود اینکه این شرکت با اختلاف زیادی همچنان رهبر سهم بازار است./خبرخودرو

خودرو
شناسه : 332667
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا