نمی‌گویم برجام دفن شده است

معاون وزیر امور خارجه روسیه به ادعا‌های برخی مقامات غربی درباره اینکه برجام مرده است پاسخ داد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به ادعا‌های برخی مقامات غربی مبنی به پایان کار توافق هسته‌ای ایران گفت «نمی توان گفت که برجام مرده (دفن) است، اما در بخش مراقبت‌های ویژه است.»

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی که همزمان با روز ملی کارگر توسط گروه رسانه‌ای Rossiya Segodnya برگزار شد، گفت: من نمی‌گویم که برجام دفن شده است. بلکه در بخش مراقبت‌های ویژه است. شرکت کنندگان در این توافق نامه به طور دوره‌ای تعهد خود را به تفاهمات اساسی مندرج در آن، که با موفقیت به تضمین ثبات و تقویت امنیت منطقه‌ای کمک کرد، تا لحظه خروج یکجانبه و تحریک‌آمیز آمریکا از توافق مذکور تاکید می‌کردند.

ریابکوف گفت: امنیت تا لحظه خروج یکجانبه و تحریک آمیز آمریکا از توافق یاد شده وجود داشت. در مورد برجام همه چیز از دست نمی‌رود. به نظر ما هیچ جایگزین معقول و معقولی برای این توافق وجود ندارد.

وی تصریح کرد درباره برجام با رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به روسیه سفر می‌کند، گفتگو خواهد شد.

در همین حال، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین امروز پنجشنبه در توییتی درباره بن‌بست ایجاد شده در گفتگو‌های رفع تحریم‌ها، چنین وضعیتی را غیرمنطقی خواند.

وی در این خصوص نوشت: بن‌بست در گفتگو‌های وین درباره برجام ممکن بود تا حدی قابل توجیه شود اگر شرکت‌کنندگان طرح ب واقع‌بینانه‌ای داشتند که قادر بود مشکلات در حوزه‌های هسته‌ای و برداشته شدن تحریم‌ها را حل کند. ظاهراً چنین طرحی وجود ندارد و نمی‌تواند وجود داشته باشد. بنابراین، این بن‌بست غیرمنطقی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران 

سیاسی
شناسه : 332743
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا