طبق آخرین اخبار؛

عرضه ربع سکه در بورس زیر قیمت بازار

آخرین اخبار حاکی از آن است که ربع سکه در بورس جا خوش کرده است و عرضه این دایره طلایی همچنان زیر قیمت بازار در بورس ادامه دارد.

به گزارش جهان صنعت نیوز: استارت عرضه ربع سکه در بورس اواسط دی ماه و با عرضه ۵۰۰ هزار قطعه ربع سکه آغاز شد و دامنه آن به دور دوم و دور سوم کشیده شد. بر این اساس اعلام شد که در دور سوم عرضه ۴۵۰ هزار ربع سکه طی ۱۰ روز کاری عرضه خواهد شد و پس از اتمام این ۱۰ روز بانک مرکزی دوباره اعلام کرد که فرایند عرضه همچنان ادامه دارد.


البته بین عرضه اول و عرضه دوم و سوم یک تفاوت مهم وجود داشت و آن نحوه تعیین قیمت بود. بر این اساس در دور نخست بانک مرکزی اعلام کرد که قیمت سکه را خودش تعیین خواهد کرد اما در دور دوم و سوم قیمت دامنه نوسان داشت و اگر فردی بالاتر از قیمت تعیین شده ثبت سفارش کند سکه را با آن قیمت خریداری خواهد کرد.

هرچند برخی سفارش‌ها با قیمت بسیار بالا ثبت شد اما به طور کلی آمارها حاکی از آن است که ربع سکه در بورس ارزان‌تر از بازار به فروش رسید. به طور کلی تا پایان روز دوشنبه ۹۵ هزار و ۵۳۷ قطعه ربع سکه بهار آزادی در بورس کالا عرضه شده است. در نخستین روز مرحله دوم، ربع سکه بهار آزادی تا قیمت هفت میلیون و ۹۲۰ هزار تومان در بورس کالا عرضه شد و روز دوشنبه نیز تا قیمت هفت میلیون و ۸۰۰ هزار تومان هم به متقاضیان فروخته شد. البته در مرحله نخست عرضه، حدود ۵۰ هزار قطعه ربع سکه بهار آزادی در طول سه روز با قیمت‌های  هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، هفت میلیون و ۹۰ هزار تومان و هفت میلیون و ۵۰ هزار تومان فروخته شد.

 

بانک مرکزی هنوز اعلام نکرده است که دور سوم عرضه تا چند روز ادامه دارد اما به نظر می‌رسد این فرایند تا زمانی که ۴۵۰ هزار ربع سکه به فروش نرسد ادامه خواهد داشت.

شرایط خرید ربع سکه

مطابق شرایط عرضه ربع سکه طلا در بورس کالا، تمامی اشخاص حقیقی بالای ۱۸ سال دارای کد ملی می‌توانند حداقل یک قطعه و حداکثر پنج قطعه ربع سکه طلای بهار آزادی را خریداری کنند.

خریداران می‌توانند پنج روز کاری بعد از خرید سکه در بورس کالا، به خزانه بانک رفاه مراجعه کرده و با ارائه اسناد مربوطه، معادل سکه‌های خریداری شده را به صورت فیزیکی  تحویل بگیرند.

بانک مرکزی همچنین در نامه ای به شرکت بورس کالای ایران اعلام کرده که مبلغ ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده در قیمت کشف شده معاملات گواهی سپرده کالایی سکه طلای ربع بهار آزادی خزانه بانک رفاه محاسبه شده است؛ لذا مبلغ دیگری با عنوان هزینه مالیات بر ارزش افزوده از متقاضیان اخذ نمی‌شود.

بورسطلا و ارز
شناسه : 332792
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا