به نقل از اکونومیک؛

بدترین رکورد هفتگی بورس‌های آمریکا به ثبت رسید

بازار آمریکا بدترین رکورد از ماه دسامبر را به ثبت رساند زیرا صرافی‌های ضرر هفتگی ثبت کردند.

به گزارش جهان صنعت نیوز: به نقل اکونومیک، اس اند پی ۵۰۰ بدترین رکورد هفتگی خود از دسامبر را به ثبت رساند زیرا بورس‌های آمریکا در روز جمعه به‌طور مختلط بسته شدند و زیان هفتگی را ثبت کردند.

این شاخص تقریبا ۹ واحد یا ۰.۲۲ درصد اضافه کرد تا روز را در ۴۰۹۰ به پایان برساند اما افت هفتگی ۱.۱ درصدی داشت.

داو ۱۶۹ واحد یا ۰.۵ درصد افزایش یافت تا روز جمعه را در ۳۳هزار و ۸۶۹ واحد به پایان برساند. شاخص بلو چیپ در این هفته ۰.۲ درصد کاهش یافت.

نزدک ۷۱ واحد یا ۰.۶۱ درصد کاهش یافت تا آخرین روز معاملاتی هفته را در ۱۱هزار و ۷۱۸ به پایان برساند. شاخص فناوری سنگین ۲.۴ درصد کاهش هفتگی داشت.

شاخص نوسانات VIX که به عنوان شاخص ترس نیز شناخته می‌شود، ۰.۸۷ درصد کاهش یافت و به ۲۰.۵۳ رسید، در حالی که بازدهی ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات‌متحده با ۱.۷ درصد افزایش به ۳.۷۴۵ درصد رسید.

شاخص دلار با ۰.۳۶ درصد افزایش به ۱۰۳.۵۸ رسید، در حالی که یورو با ۰.۵۲ درصد کاهش در برابر دلار به ۱.۰۶۸۰ دلار رسید.

فلزات گرانبها در قلمرو مثبت، طلا با ۰.۱۵ درصد افزایش به ۱۸۶۴ دلار در هر اونس و نقره با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۲.۰۲ دلار رسید.

در بحبوحه گزارش‌ها مبنی بر کاهش تولید نفت روسیه، قیمت‌های نفت خام بیش از ۲.۲ درصد افزایش یافت و قیمت نفت خام برنت جهانی به ۸۶.۵۰ دلار و نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا به ۷۹.۸۲ دلار در هر بشکه رسید.

بر اساس گزارش های متعدد، مسکو اوایل روز جمعه اعلام کرد که نفت خود را به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز در ماه مارس کاهش می‌دهد که معادل تقریبا پنج درصد از کل تولید است.

گروه هفت و کشورهای عضو اتحادیه اروپا در ماه دسامبر بر سر سقف ۶۰ دلاری در هر بشکه برای صادرات نفت خام روسیه که از طریق دریا حمل می‌شود، به توافق رسیدند که هدف آن ضربه زدن به درآمدهای مسکو از صادرات و فروش نفت در طول جنگ روسیه علیه اوکراین است.

اقتصاد کلان
شناسه : 333159
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا