تسهیلات برای زلزله زده های خوی؛

وام ۳۰۰ میلیونی با بهره ۵ درصد به چه کسانی تعلق می گیرد؟

معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اتمام آواربرداری در خوی تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: طبق مصوبه دولت مقرر شده تا به هر واحد روستایی تخریب شده ۲۵۰ میلیون تومان و به هر واحد شهری تخریب شده ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات با سود پنج درصد پرداخت شود.

به گزارش جهان صنعت نیوز، از وزارت راه و شهرسازی، «مجید جودی» درباره روند ارایه تسهیلات به زلزله‌زدگان خوی و همچنین امدادرسانی‌ها با توجه به بارش برف شدید افزود: آواربرداری در مناطق زلزله‌زده با وجود بارش برف در حال انجام بوده و با توجه به اینکه مصوبه دولت برای پرداخت تسهیلات به زلزله زدگان تصویب شده است، انتظار می‌رود تا روند بازسازی تسریع شود.


وی اظهار داشت: طبق مصوبه دولت مقرر شده تا به هر واحد روستایی تخریب شده ۲۵۰ میلیون تومان و به هر واحد شهری تخریب شده ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات با سود پنج درصد پرداخت شودو بلاعوض های مصوب شده که شامل اسکان موقت، معیشتی و مسکن است برای هر واحد ۱۱۰ میلیون تومان تعیین شده است.

برنامه بنیاد برای تکمیل واحدهای زلزله زده خوی در نیمه نخست سال ۱۴۰۲

جودی از اسکان زلزله زدگان شهری در چادر خبر داد و افزود: هم‌اکنون پرداخت تسهیلات برای واحدهای تعمیری آغاز شده است و تلاش می کنیم تا واحدهای مسکونی زلزله زده در نیمه اول سال آتی تکمیل شود.

وی یادآور شد: ستادهای معین آذربایجان‌شرقی، اردبیل و زنجان در استان آذربایجان غربی مستقر هستند و عملیات آواربرداری در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود با توجه به ابلاغ تسهیلات از سوی دولت و همچنین استقرار نیروها و ماشین‌آلات در مناطق زلزله زده، کار آواربرداری و تعمیر واحدهای همراه با بازسازی سرعت مناسب‌تری پیدا کند.

زلزله خوی هشتم بهمن ماه سال جاری (۱۴۰۱) در عمق هفت کیلومتری زمین و در ۶ کیلومتری خوی رخ داد که خسارت‌های مالی و جانی بر جای گذاشت.

بر اساس برآوردها در زلزله ۵.۹ ریشتری خوی یک‌هزار و ۷۵۰ واحد مسکونی تخریب شد که نیاز به بازسازی دارند و هفت‌هزار و ۵۰۰ واحد دیگر دچار آسیب و نیازمند تعمیرات شناسایی شد./ایرنا

مسکن
شناسه : 333349
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا