اتفاق عجیب؛ با حضوری شدن مدارس دانش آموزان به مدرسه برنگشتند

معاون وزارت آموزش و پرورش گفت: نرخ گذر تحصیلی دانش‌آموزان از پایه نهم به پایه دهم کاهش یافته است، البته برخی از دانش‌آموزان در آموزش غیرحضوری ظاهراً در کلاس درس حضور داشتند اما زمانی که آموزش حضوری شد به مدارس برنگشتند.

به گزارش جهان صنعت نیوز: محمدمهدی کاظمی درباره ۹۶۰ هزار دانش‌آموز خارج از مدرسه اظهار کرد: سامانه‌ای را با هدف شناسایی دانش‌ آموزان بازمانده از تحصیل ایجاد کردیم که طی بخشنامه‌ای به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شده تا استان‌ها اطلاعات سامانه‌های مختلف در حوزه شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل را تجمیع کنند و اقدامات لازم برای جذب و بازگرداندن این دانش‌آموزان به محیط آموزشی انجام شود.

برخی دانش‌آموزان به مدارس برنگشتند

وی افزود: نرخ گذر تحصیلی دانش‌آموزان از پایه نهم به پایه دهم کاهش یافته است البته برخی از دانش‌آموزان در آموزش غیرحضوری ظاهراً در کلاس درس حضور داشتند اما زمانی که آموزش حضوری شد به مدارس برنگشتند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: آموزش مجازی و غیرحضوری مدارس در افزایش آمار ترک تحصیل بی‌تأثیر نبوده و اسفند سال گذشته اعلام شد؛ اگر آموزش غیرحضوری ادامه یابد یکی از تبعات آن افزایش میزان ترک تحصیل دانش‌آموزان و دشوار شدن بازگشت به مدرسه، افت یادگیری و بالطبع کاهش انگیزه دانش‌­آموزان برای ادامه تحصیل خواهد بود.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بازماندگی از تحصیل دلایل مختلفی دارد از جمله مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بیان کرد: بخش‌های مختلفی همچون وزارت کشور، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان بهزیستی، کمیته امداد،  سازمان ثبت و احوال و نهادهای عمومی غیر دولتی در شناسایی و جذب دانش‌آموزان نقش دارند و باید در این رابطه به آموزش و پرورش کمک کنند.

مشکلات فرهنگی، اقتصادی و ازدواج ۳ عامل اصلی ترک تحصیل

کاظمی ادامه داد: مشکلات فرهنگی و اقتصادی و ازدواج از دلایل مهم در ترک تحصیل دانش‌آموزان است، همچنین عدم دسترسی به مدرسه در همان منطقه به دلیل محدودیت تعداد دانش‌آموزان نیز تأثیرگذار است؛ البته مدارس شبانه‌روزی و روستا مرکزی برای تسهیل دسترسی دانش‌آموزان مناطق محروم ایجاد شده است.

عمومی
شناسه : 333551
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا