عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس؛

با تبادل زندانی با آمریکا از بسته شدن باب مذاکره جلوگیری می کنیم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد امر تبادل زندانیان می تواند به نوعی بیانگر جلوگیری از بسته شدن باب گفتگو و مذاکره میان ایران و آمریکا باشد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، جلیل رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص اظهارات وزیر امور خارجه کشورمان مبنی بر توافق با آمریکایی ها برای تبادل زندانی، گفت: رخداد تبادل زندانی میان ایران و کشورهای غربی از جمله ایالات متحده امری طبیعی است و در سال های گذشته نیز انجام شده است.

نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حتما توافق لازم میان مسئولان قضائی و امور خارجه برای تبادل زندانیان صورت گرفته است، اظهار کرد: بر این اساس باید در زمان مناسب این موضوع از سوی دستگاه های ذیربط اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه امر تبادل زندانیان می تواند به نوعی بیانگر جلوگیری از بسته شدن باب گفتگو و مذاکره است، ادامه داد: به عنوان مثال در زمان جنگ سرد میان شوروری و آمریکا و اوج گرفتن ماجرای اتمی کوبا، درگاه گفتگو میان این دو بسته نشده بود؛ این مهم در حالیست که علی رغم رویکرد خصمانه آمریکایی ها نسبت به مردم کشورمان، همواره زمینه گفتگو در موضوعات مختلف باز نگه داشته شده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه مطابق نظر کارشناسان زمانی جنگ نظامی و درگیری شروع می شود که هیچ گفتگوی وجود نداشته باشد، افزود: بر این اساس به نظر می رسد در حوادث خاورمیانه به صلاح طرفین نیست که زمینه گفتگو با واسطه یا غیره متوقف شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در واقع تامین امنیت منطقه امری مهم محسوب می شود که تحقق این موضوع با بسته شدن باب گفتگو و مذاکره میان طرفین حاصل نمی شود.

منبع:‌ خانه ملت

سیاسی
شناسه : 333835
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا