۵ ایستگاه جدید مترو تا پایان سال افتتاح می شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از افتتاح ۵ ایستگاه مترو تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش جهان صنعت نیوز: جلال بهرامی در حاشیه یکصد و سی‌امین جلسه شورای شهر تهران اظهار کرد: وزارت کشور و شهرداری تهران تعهد تامین ۲ هزار دستگاه اتوبوس را دارند. ما قدرالسهم ۶۵۰ دستگاه را پرداخت کردیم و ۱۸۰ دستگاه نیز تحویل داده شده است.

وی با بیان اینکه طبق طرح جامع ۹ هزار دستگاه اتوبوس نیاز داریم که در حال حاضر تعداد اتوبوس‌ها با احتساب بخش خصوصی بیش از ۲ هزار دستگاه است، گفت: ۲۷ دستگاه اتوبوس روز گذشته بازسازی و برای ۵۰۰ دستگاه قرارداد بازسازی منعقد شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: چند سال ورودی اتوبوس به ناوگان تضعیف شده بود و اگر هر سال ۱۰ تا ۱۵ دستگاه وارد می‌شد با این مشکل مواجه نمی‌شدیم. در حال حاضر نیاز ما به ۷ هزار دستگاه است.

بهرامی با اشاره به امضای توافقنامه با تولیدکننده داخلی تصریح کرد: با گروه بهمن خودرو ۲ هزار دستگاه و گروهی دیگر نیز ۲ هزار دستگاه قرارداد منعقد شده و قرارداد یک هزار دستگاه نیز در هفته آینده منعقد خواهد شد. ۲ هزار دستگاه را نیز وزارت کشور باید تحویل دهد. برنامه‌ریزی انجام داده‌ایم اما نمی‌توان به تولیدکنندگان فشار وارد کرد؛ با وجود اینکه ۶ هزار دستگاه تعهد دادند اما چون سال‌ها تعطیل بودند، تحویل آن‌ها نیز زمان‌بر خواهد بود.

وی افزود: ۵ هزار خرید مستقیما از سوی شهرداری صورت می‌گیرد. این خرید از منابع داخلی شهرداری تامین خواهد شد؛ در بخش اتوبوس برقی نیز وزارت کشور مذاکرات داخلی و خارجی را انجام داده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۴۰۰ دستگاه اتوبوس وارد ناوگان شده و ورود ۱۵۰ دستگاه به دلیل اینکه بحث پلاک داشتند به تاخیر افتاد، گفت: از این تعداد ۲۰۰ دستگاه از ۲۲ بهمن ماه و روزهای برفی با پلاک موقت وارد شهر شدند و رایگان به مردم خدمات دادند و هرجا تجمیع مسافر داشته باشیم این اتوبوس‌ها به محل اعزام می‌شوند.

بهرامی با تاکید بر اینکه تکمیل خطوط قبلی مترو بعد خدمتی قوی دارد، گفت: تست گرم خط ۶ انجام شده و تست گرم خط ۷ نیز فردا انجام می‌شود؛ در تلاش هستیم تا پایان سال ۵ ایستگاه را افتتاح کنیم که اگر نتوانیم ناوگان را تامین کنیم عملا اثرگذار نخواهد بود.

عمومی
شناسه : 333995
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا