معلمان خرید خدمات آموزشی، وزیر آموزش و پرورش را به مجلس کشاندند

نماینده مردم چابهار در مجلس با اشاره به طرح سئوال خود از وزیر آموزش و پرورش در خصوص وضعیت معلمان خرید خدمات آموزشی، گفت: با توجه به پرداخت نشدن حق و حقوق این گروه از معلمان، این سئوال در مسیر صحن علنی مجلس قرار دارد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، معین الدین سعیدی با اشاره به طرح سئوال خود از وزیر آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، عنوان کرد: این سئوال در خصوص وضعیت نامناسب پرداختی‌‎ها به معلمان خرید خدمات آموزشی بود که متأسفانه نحوه عقد قرارداد با این معلمان بسیار اسفناک است.

نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند در مجلس ادامه داد: متأسفانه از ابتدای امسال تا کنون برخی گزارش‌ها حاکی از این است که گروهی از این معلمان ماه‌ها است که حقوق دریافت نکردند و این مسئله به هیچ عنوان پذیرفته نیست.

سعیدی با بیان اینکه معلمان خرید خدمات عمدتا در مناطق محروم کشور مشغول به تحصیل هستند و تنها منبع درآمدی آن‌ها همین حقوق است، تصریح کرد: عمده بار آموزشی در مناطق محروم کشور به عهده این عزیزان است لذا نباید این عزیزان را از حق خود محروم کرد.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان اضافه کرد: در جریان طرح سئوال از وزیر آموزش و پرورش مقرر شد بخشی از این مطالبات تا پایان سال به معلمان خرید خدمات آموزشی پرداخت شود.

شکایت معلمان خارج از کشور از وزیر، باعث کمبود اعتبارات وزارتخانه شد

وی در پاسخ به این سئوال که چرا حقوق معلمان خرید خدمات با تأخیر مواجه شده است، یادآور شد: اولا بخشی از حقوق این معلمان به شرکت‌های واسطه‌ای می‌‎رسد و ثانیا شکایت معلمان خارج از کشور نیز باعث شد بخشی از اعتبارات آموزش و پرورش صرف این معوقات شود و نتیجه این شد که آموزش و پرورش برای پرداخت حقوق معلمان خرید خدمات آموزشی با مشکل مواجه شود، ضمن اینکه بخشی از مشکل نیز در سازمان برنامه و بودجه است.

این نماینده مردم در مجلس تأکید کرد: وزارت آموزش و پرورش می‌توانست با این معلمان قرارداد کار معین منعقد کند ولی این مهم نیز محقق نشده است. تعداد این معلمان ۱۹ هزار بوده که در ۲۲ استان کشور مشغول به تدریس هستند.

اعزام کمیته‌ای برای بررسی تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان

سعیدی عنوان کرد: همچنین مقرر شد در زمینه تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان برای استان سیستان و بلوچستان کمیته‌ای جهت بررسی موضوع به محل اعزام شود.

منبع: خانه ملت

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 334161
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا