راه اندازی ایرتاکسی در اولویت قرار ندارد

جهان صنعت نیوز|  عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به برنامه ریزی سازمان هواپیمایی برای راه اندازی تاکسی هوایی در کشور، گفت: تاکسی های هوایی یکی از ابزارهای متداول برای حمل و نقل مسافر و کالا است و این مسئله طی دهه گذشته در بسیاری از کشورهای منطقه ای و فرا منطقه ای محقق شده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی می توان از ظرفیت های مالی و تجهیزاتی بخش خصوصی برای راه اندازی و توسعه تاکسی های هوایی استفاده کرد، اما اجرای چنین پروژه نو و تازه ای در کشور نیازمند بررسی بیشتر است.

وی گفت: باید دید که راه اندازی تاکسی هوایی توجیه علمی و فنی دارد یا خیر، زیرا ایران یک کشور پهناور بوده و فاصله میان شهرها بسیار زیاد است، از این رو راه اندازی تاکسی های هوایی میان شهرهای با فاصله طولانی توجیه اقتصادی ندارد.

بهادری ادامه داد: در دهه های گذشته راه اندازی حمل و نقل ریلی و جاده ای هزینه های بسیاری را برای کشور به دنبال داشته، حال نباید طوری شود که ظرفیت های موجود را غافل شویم و مسافران را به سمت سیستم های جدید هدایت کنیم.

وی تصریح کرد: حمل و نقل ریلی و جاده ای به عنوان اصلی ترین راه کار حمل و نقل باید همیشه مورد توجه قرار گیرد و به نظر من توسعه این گونه حمل و نقل ها در اولویت قرار دارد، حال می توان در کنار این مسائل، به دنبال راه اندازی گونه های دیگر حمل و نقل نیز بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: به نظر من در شرایط کنونی اقتصاد کشور و حتی مشکلات بخش های مختلف حمل و نقل کشور از جمله حمل و نقل هوایی، راه اندازی ایرتاکسی در اولویت قرار ندارد و می توان به جای تمرکز در این بخش ها، به دنبال تقویت ایرلاین های کشور بود.

اقتصاد کلان
شناسه : 33425
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا