پروژه های عمرانی معطل قیر رایگان مانده اند

جهان صنعت نیوز|  عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به توقف پروژه های عمرانی در چند ماه اخیر، گفت: یکی از شاخص ها و ابزارهای اصلی برای اجرای پروژه های عمرانی، تأمین قیر رایگان است، اما متأسفانه دولت در سال جاری عملکرد مناسبی در تأمین قیر نداشته است.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس بررسی های صورت گرفته، دولت در سال گذشته تنها به ۶۷ درصد از تعهدات خود برای تأمین قیر رایگان عمل کرده، این نشان می دهد که دولت و وزارت نفت در اجرای تعهدات انحراف ۳۳ درصدی داشته است.

وی گفت: بر اساس مصوبه نهایی دولت، قرار بود که در سال گذشته حدود ۴ میلیون تن قیر رایگان به ارزش ریالی ۶ هزار میلیارد تومان تأمین شود که متأسفانه کاملا اهداف محقق نشد.

وی ادامه داد: بر اساس قانون بودجه سال ۹۸ هم دولت مکلف است که نسبت به تأمین ۴ میلیون تن قیر رایگان به ارزش ۶ هزار میلیارد تومان اقدام کند، اما متأسفانه دولت نسبت به تحقق این مسئله با تأخیر عمل کرد، به طوری که آیین نامه اجرایی این قانون، در خرداد ماه سال جاری و با سه ماه تأخیر به تصویب رسید.

کیانپور تصریح کرد: متأسفانه با وجود تصویب آیین نامه اجرایی قانون، تأمین قیر رایگان با کندی و تأخیر بسیار صورت می گیرد و عملا پروژه های عمرانی معطل تأمین قیر باقی مانده اند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: طبق گفته مسئولان وزارت راه و شهرسازی، این وزارتخانه از ابتدای سال جاری تاکنون هیچ محموله قیر رایگان دریافت نکرده اند، این مسئله به معنای توقف یک ساله پروژه های عمرانی و راهسازی در کشور است، زیرا تا ابتدای پاییز و زمستان تنها چند ماه باقی مانده و عملا پیمانکاران در این مدت زمان، قادر به پیشبرد پروژه ها نیستند.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: وزارت نفت باید یک بار برای همیشه مسئله تأمین قیر رایگان را حل و فصل کند، تا دیگر شاهد توقف پروژه های عمرانی نباشیم.

اقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 33430
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا