رانندگان ترانزیت برای هر سفر تا سقف ۴۵۰۰ یورو ارز سهمیه ای می گیرند + جزئیات

بر اساس قوانین و مقررات ارزی به روز شده بانک مرکزی، کامیون‌داران برای هر سفر خارجی (رانندگان ترانزیت) خود می‌توانند ارز خدماتی یا غیربازرگانی را از سامانه ناخدا تهیه کنند که میزان آن برای هر کشور متفاوت است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، بر اساس مقررات به‌روز شده ارزی، مردم می‌توانند ارز غیربازرگانی یا خدماتی مورد نیاز خود (ارز سهمیه ای) را از طریق سامانه ناخدا یا همان سامانه نظام مدیریت خدمات ارز ایران دریافت کنند که البته باید با یکی از ۳۸ مورد ذکر شده منطبق باشد.

راننده ترانزیت ارز خود را چگونه و از کدام بانک‌ها می‌توانند بگیرد؟

ارز رانندگان بخش حمل و نقل بین المللی (رانندگان ترانزیت) ، یکی از مصارف ارزی است که در مقرارت ارزی بانک مرکزی تعریف شده است. بر اساس آن تأمین و انتقال پرداخت ارز به صورت (اسکناس) به رانندگان کامیون‌های ایرانی بخش حمل و نقل بین‌المللی و ترانزیت بلامانع است. البته در خواست باید با تأیید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای همراه باشد. کامیون داران می توانند ارز را از طریق بانک‌های ملی ایران، ملت، سامان، تجارت و پارسیان با رعایت موارد ذیل بلامانع دریافت کنند.

تأمین و انتقال یا پرداخت ارز به صورت اسکناس بابت هر سفر رانندگان مذکور به منظور خروج از کشور بلامانع است.

مدارک مورد نیاز جهت ارائه به بانک به هنگام ارائه درخواست خرید ارز:

-گذرنامه

-کارت ملی

-دفترچه خروج راننده

 ضمناً لازم است تصویر مدارک مزبور به منظور نظارت بازرسان بانک در سوابق نگهداری شود.

پس از پایان سفر، راننده ترانزیت می تواند ارز سهمیه گرفت؟

 در صورت عدم دریافت ارز توسط رانندگان ترانزیت مذکور قبل از انجام سفر، تأمین و انتقال پرداخت ارز به صورت (اسکناس) پس از انجام سفر ممکن است. در این صورت با دریافت مدارک مربوطه فوق مشروط به انجام سفر مربوطه با تأیید (سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای) بلامانع است.

سرویس ارز و به نقل از ایسنا، چنانچه راننده تراتزیت جهت سفر قبلی ارز دریافت کرده باشد، تأمین و انتقال یا پرداخت ارز بابت سفر جدید منوط به حصول اطمینان از مسافرت راننده به خارج از کشور بابت ارز دریافتی است. (ممهورشدن صفحه مربوطه گذرنامه به مهر خروج و ورود از به کشور یا دفترچه خروج راننده.)

در صورت امکان استفاده از سایر ابزارهای پرداخت وجه کارت، حواله و … انجام این امر مجاز و مورد تأکید این بانک است.

ارز سهمیه رانندگان ترانزیت

 

طلا و ارز
شناسه : 334836
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا