قیمت جهانی نفت ۲۹ بهمن ۱۴۰۱؛

نفت برنت با ۲ دلار کاهش به ۸۳ دلار رسید

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ دلار و ۱۴ سنت، معادل ۲.۵۱ درصد کاهش به ۸۳ دلار رسید.

به گزارش جهان صنعت نیوزبه نقل از رویترز، قیمت نفت ۲ دلار در هر بشکه در روز جمعه پایین آمد و هفته گذشته را با یک کاهش قابل‌توجه به پایان رساند. تاجران نگرانند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا تقاضا را تحت تأثیر قرار دهد و افزایش عرضه نفت خام و سوخت، قیمت را بیش‌از پیش پایین ببرد.

دو تن از مقامات فدرال رزرو آمریکا در روز پنجشنبه هشدار دادند به افزایش بیشتر نرخ بهره جهت مهار تورم نیاز است. این اظهارات ارزش دلار آمریکا را بالا برده و نفت را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر کرده‌است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ دلار و ۱۴ سنت، معادل ۲.۵۱ درصد کاهش به ۸۳ دلار رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲ دلار و ۱۵ سنت، معادل ۲.۷۴ درصد کاهش ۷۶ دلار و ۳۴ سنت معامله می‌شود.

 نشانه‌های مختلف افزایش عرضه هم بر بازار تأثیر گذاشته است.

انتظار می‌رود تولید کنندگان نفت روسیه سطح فعلی صادرات نفت خام خود را علی‌رغم طرح دولت برای کاهش تولید در ماه مارس حفظ کنند.

ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به دهم فوریه، ۱۶.۳ میلیون بشکه افزایش یافته و به ۴۷۱.۴ میلیون بشکه رسیده است، یعنی بالاترین رقم از ژوئن ۲۰۲۲.

تعداد چاه‌های نفت و گاز آمریکا که اولین نشانه تولید این کشور در آینده هستند ۱ حلقه پایین آمده و در هفته منتهی به هفدهم فوریه به ۷۶۰ رسیده است. اما تعداد کلیه چاه‌ها ۱۱۵ حلقه یعنی ۱۸ درصد بالاتر از همین زمان در سال گذشته میلادی است.

 اقدام آژانس بین‌المللی انرژی و اوپک در بالا بردن پیش‌بینی خود از رشد تقاضا برای نفت در سال جاری میلادی تا حدی از قیمت آن حمایت کرده‌است.

 عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان هم گفت تصمیم ائتلاف اوپک پلاس برای کاهش ۲ میلیون بشکه‌ای تولید تا پایان سال جاری میلادی ادامه خواهد داشت.

نفت و پتروشیمی
شناسه : 334961
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا