کمبود اطلاعاتی در پایگاه داده اعتبار سنجی رفع خواهد شد

معاون فناوری بانک مرکزی گفت: بحث کمبود اطلاعات در پایگاه داده اعتبار سنجی با مدل جدیدی که در نظر گرفته شده به سرعت در حال رفع شدن است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، آقای محرمیان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار در خصوص سامانه سمات گفت: در خصوص سامانه سمات خوشبختانه نسخه جدید آن در آذر عملیاتی شد و یک سری کمبود‌ها که در این زمینه وجود داشت برطرف شد، اما در کنار سمات سامانه‌های دیگر وجود دارد که می‌تواند کمک کند که مردم بتوانند تسهیلات خرد را راحت‌تر دریافت کنند.

او در ادامه افزود: خوشبختانه بحث کمبود اطلاعاتی که در پایگاه داده اعتبار سنجی وجود داشت، به سرعت در حال رفع شدن است. شرکت اعتبارسنجی هم در حال به روز رسانی اعتباری است مدل جدیدی که در نظر گرفته شده شامل پارامتر‌های متعددی است. اکنون برخی از مردم که مراجعه می‌کنند امتیاز اعتباری ندارند چرا که تسهیلات دریافت نکرده اند، اما این مدل جدید فقط بر مبنای تسهیلات نیست و دارای پارامتر‌های بیشتر است و پوشش تکمیل تری نسبت به سامانه اعتبار سنجی فعلی می‌دهد.

او در خصوص عدم اتصال بانک‌های دولتی به پنجره دولت هوشمند گفت: یکی از بانک‌ها پیوسته و همان خدمات بانک مرکزی را ارائه می‌دهد؛ بنابراین ارزش افزوده زیادی برای مردم ندارد و ارزش افزوده زمانی ایجاد می‌شود که خدمت خاصی ارائه شود که فعلا فضای آن نیست اگر گام سوم امضای الکترونیکی برداشته شود می‌توان نکاتی در این خصوص داشت.

محرمیان گفت: با وزیر ارتباطات در خصوص خدماتی که برای مردم ارزش افزوده ایجاد کند در این زمینه در ارتباط هستیم.

معاون فناوری بانک مرکزی در خصوص کمبود پول در خودپرداز‌ها گفت: حوزه کاری من جایی است که اسکناس وجود ندارد، طبیعتا برای حوزه مربوطه در بخش‌ها مختلف در این زمینه (بخش چاپ اسکناس و…) اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

افزایش سقف برداشت خودپرداز‌ها مانند سال های گذشته در دستور کار است

محرمیان در خصوص افزایش سقف برداشت خودپرداز‌ها گفت: به شکل سنتی هر سال سقف برداشت به صورت درون بانکی افزایش می‌دادیم امسال نیز در دستور کار است به امید خدا اگر مصوبه آن در هیئت عامل بانک صادر شود.

او درخصوص سقف افزایش گفت: مطابق سال‌های گذشته است، اما الان، چون در هیئت عامل نرفته است نهایی نشده است حوزه مربوطه پیشنهاد خود را خواهد داد که بعد از این که عملیاتی شد به اطلاع عموم خواهد رسید./باشگاه خبرنگاران جوان

بانک و بیمه
شناسه : 335631
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا